| کد خبر: 224893 |

واکنش نمایندگان مجلس به گرانی بلیت هواپیما

درحالی قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرها روند صعودی به خود گرفته که نماینده مجلس خواستار نظارت بیشتر سازمان هواپیمایی بر عملکرد ایرلاین‌ها و چارترکنندگان شد.

تین نیوز

 درحالی قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرها روند صعودی به خود گرفته که نماینده مجلس خواستار نظارت بیشتر سازمان هواپیمایی بر عملکرد ایرلاین‌ها و چارترکنندگان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، به تازگی انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری خواستار لغو محدودیت استفاده 60 درصدی از ظرفیت هواپیما در پروازهای داخلی شده‌اند. در بخشی از این نامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و برخی مسائل دیگر، وضعیت ایرلاین‌های داخلی بغرنج عنوان شده و رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرده که ایرلاین‌ها به واسطه همین مسائل زمینگیر شده‌‌اند.

در شرایطی که هنوز پاسخی به این نامه‌نگاری داده نشده که قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی در حال افزایش است. موضوعی که واکنش رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس را به همراه داشته است.

رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با یادآوری این‌که صنعت حمل‌ونقل هوایی مسافری در کشور شرایط خوبی ندارد،‌اظهار کرد: از 250 فروند هواپیمای مسافری کشور، حدود 120 فروند در خطوط پروازی هستند. مشکلات مربوط به تحریم، تامین قطعه،‌ ارز و موانع ورود هواپیماهای خوب باعث بروز این وضعیت شده است.

وی بیان کرد: چند قبل با توجه به همین شرایط کمیته حمل‌ونقل هوایی کمیسیون عمران مجلس با افزایش 10 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی موافقت کرد. با توجه به همین مسئله، افزایش قیمت بلیت هواپیما بیش از 10 درصد تصویب شده، پذیرفتنی نیست و سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی باید نظارت خود را بیشتر کرده و به تخلفات احتمالی به صورت جدی رسیدگی کند.

وی با تاکید بر این‌که سازمان هواپیمایی باید در بحث قیمت بلیت هواپیما ایرلاین‌ها و شرکت‌های چارتری را مدیریت کند،  گفت: موضوع دیگر صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور اعمال محددودیت‌ استفاده از صندلی پروازی برای ایرلاین‌های داخلی است. در  زمان حاضر هواپیماهای قطرایرویز، امارات،‌ ترکیش و... با 100 ظرفیت خود به ایران می‌آیند، اما با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌ صندلی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی لطمه وارد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: بر اساس استانداردهای جهانی پروازها با 100 درصد ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود،‌ لذا انتظار می‌رود ستاد ملی کرونا مجددا محدودیت ظرفیت را مورد بررسی قرار دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.