| کد خبر: 220036 |

کرونا، ویروسی که پرنده‌های آهنی را هم از رمق انداخته است

بحران کرونا بر شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان تاثیرات فراوان و پیش‌بینی نشده‌ای داشته است، به‌طوری‌که هواپیماها زمین‌گیر شده‌اند و ادامه شیوع این ویروس، خطر بیکاری گسترده کارکنان این صنعت را حتی بیش از ماه های گذشته تهدید می‌کند.

تین نیوز

 بحران کرونا بر شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان تاثیرات فراوان و پیش‌بینی نشده‌ای داشته است، به‌طوری‌که هواپیماها زمین‌گیر شده‌اند و ادامه شیوع این ویروس، خطر بیکاری گسترده کارکنان این صنعت را حتی بیش از ماه های گذشته تهدید می‌کند.

به گزارش تین نیوز ایرنا به نقل از سایت دویچه‌وله، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از برنامه کاهش شدید پرسنلی خود خبر داده و شرکت ایرفرانس – کاال‌ام نیز خواستار کمک مالی بیشتر شده است.

در همین حال، خوش بینی ناشی از آغاز فصل تعطیلات دوام چندانی نداشت و با پایان فصل تعطیلات، روشن شد که بحران حاکم بر صنعت هواپیمایی شدیدتر از آن است که گمان می رفت.

شیوع کووید – ۱۹، شرکت های هواپیمایی بزرگ دنیا را با مشکلات بی سابقه ای روبه رو کرده است و شرکت های هواپیمایی ناگزیر به اتخاذ برنامه های صرفه جویانه شده اند.

مدیریت شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا به تازگی از تغییر برنامه صرفه جویی خود خبر داد. گفته شده است که این شرکت بر اثر بحران کرونا باید بیش از پیش بینی های گذشته از شمار کارکنان خود بکاهد.

مسئولان لوفت‌هانزا گفته اند که تقاضا برای پرواز به طور غیرمنتظره ای کاهش یافته است و چاره دیگری جز کاهش هزینه پرسنلی ندارند.

این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که یکصد فروند هواپیما را از چرخه هواپیماهای فعال خود خارج می کند. حال این شرکت ناگزیر است تعداد هواپیماهای زمین گیر شده خود را به ۱۵۰ فروند افزایش دهد.

همزمان اعلام شده است که اجرای طرح های بزرگی چون تولید هواپیماهای ایرباس مدل A۳۸۰ متوقف می شود. این ابرهواپیما برای نقل و انتقال مسافران بیشتری طراحی شده است و با کاهش شمار متقاضیان پرواز، تولید چنین هواپیماهایی عملا مقرون به صرفه نیست.

اوایل سال جاری، لوفت‌هانزا شش فروند از این نوع هواپیما را به طور دائمی از چرخه هواپیماهای فعال خود خارج کرد. حال گفته می شود هشت فروند دیگر از این نوع هواپیما و همچنین ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس مدل  A۳۴۰-۶۰۰ نیز زمین گیر می شود.

علاوه بر این، لوفت هانزا اعلام کرده است که ۲۰ درصد از کادر مدیریت خود را اخراج می کند. اکنون سخن از آن است که لوفت هانزا تصمیم دارد شمار کارکنان خود را بیش از پیش بینی های قبلی کاهش دهد. پیش از این گفته می شد که این شرکت تصمیم به اخراج ۲۲ هزار نفر از کارکنان خود را دارد.

روزنامه اقتصادی «هنلدزبلات» آلمان در گزارشی نوشت که مدیریت لوفت هانزا در نظر دارد پنج هزار نفر دیگر نیز به این رقم بیفزاید.

مدیریت لوفت هانزا خبر داده است که این شرکت در حال حاضر ماهانه متحمل ۵۰۰ میلیون یورو ضرر می شود.

دولت آلمان برای کمک به این شرکت و ممانعت از اخراج گسترده کارکنان آن تاکنون میلیاردها یورو در اختیار این شرکت قرار داده است.

در این میان، وضعیت شرکت های هواپیمایی دیگر نیز بحرانی گزارش شده است. به عنوان نمونه، تداوم شیوع کرونا و تاثیرات ناشی از آن بر صنعت گردشگری و پروازها، شرکت هواپیمایی ایرفرانس-کاال‌ام را نیز تحت فشار قرار داده است.

«بنیامین اسمیت» رئیس شرکت هواپیمایی ایرفرانس-کاال‌ام گفته است که کمک های مالی دولت های فرانسه و هلند تنها برای کمتر از یک سال کفایت می کند.

ارزیابی این شرکت حاکی است که وضعیت پروازها تا سال ۲۰۲۴ میلادی همچنان در سطح نازل بوده و در سال ۲۰۱۴ به سطح سال ۲۰۱۹ می رسد.

دولت فرانسه تاکنون هفت میلیارد یورو و دولت هلند سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو وام در اختیار این شرکت هواپیمایی قرار داده است.

به گفته سخنگوی شرکت هواپیمایی ایرفرانس-کاال‌ام، این مبلغ برای جبران زیان های این شرکت کافی نیست و شرکت به کمک مالی بیشتری نیاز دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.