| کد خبر: 219872 |

نخستین بانوی مازندرانی گواهینامه خلبانی هواپیمای سبک دریافت کرد

مدیر فرودگاه نوشهر گفت که نخستین بانوی مازندرانی پس از طی دوره‌های خلبانی هواپیمای فوق سبک در این فرودگاه موفق به دریافت گواهینامه شده است.

تین نیوز

مدیر فرودگاه نوشهر گفت که نخستین بانوی مازندرانی پس از طی دوره‌های خلبانی هواپیمای فوق سبک در این فرودگاه موفق به دریافت گواهینامه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اکبر فریفته افزود : مونا داودی ۳۷ ساله اهل شهرستان آمل است که بتازگی موفق به دریافت گواهینامه خلبانی هواپیمای فوق سبک شده است.

وی ادامه داد : تاکنون دستکم ۲۰ خلبان در فرودگاه نوشهر پس از طی مراحل مختلف آموزش خلبانی بدون حضور مربی (سولو )  پرواز و پس از تائید سازمان هواپیمایی ، گواهینامه خلبانی دریافت کردند.

مدیر فرودگاه نوشهر ارائه آموزش خلبانی در بعضی از فرودگاه های کشور را اقدامی برای کسب درآمد و توجیه پذیر کردن فعالیت فرودگاهی برشمرد و گفت : البته با توجه رویکرد دولت مبنی بر توسعه گردشگری ، هوانوردی عمومی نظیر پروازهای تفریحی ، آموزشی و تجاری می تواند در این زمینه کمک کار باشد و به تحول اقتصادی در منطقه بینجامد.

وی زیرساخت های  فرودگاه نوشهر را برای ایفای نقش در این زمینه مناسب توصیف کرد و افزود : از سال ها پیش با رایزنی های به عمل آمده با مسئولان شرکت فرودگاه ها و هوانوردی کشور برای توسعه هوانوردی عمومی ،فعالیت مدرسه آموزش خلبانی ۲ شرکت در فرودگاه نوشهر فعال شد و در حال تربیت خلبان از بین علاقه مندان هستند و از این خلبانان می توان علاوه بر پروازهای تفریحی ، برای به پرواز درآوردن هواپیماهای با وزن های زیر ۹ تن با ظرفیت چهار نفره تا ۱۹ نفره در قالب ایرتاکسی ، آمبولانس هوایی و حتی گردشگری هوایی بهره گرفت.

مدیر فرودگاه نوشهر با اشاره به برخورداری این شهرستان از ظرفیت های گردشگری منحصر بفرد از جمله بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی "کندلوس " بخش کجور ، "بوستان جنگلی سی سنگان " و نیز مجموعه نمونه گردشگری " نمک آبرود " شهرستان چالوس بتوان با توسعه هوانوردی عمومی و پویایی گردشگری هوایی بتوان گام موثر در رونق گردشگری این منطقه غرب مازندران برداشت.

فرودگاه نوشهر با  ۶۹ سال فعالیت ، یکی از قدیمی ترین فرودگاه های کشور در استان مازندران است که سوابق فعالیت تفریحی در قالب گردشگری هوایی آن به پیش از انقلاب اسلامی نیز برمی گردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.