| کد خبر: 216016 |

احتمال از کار افتادن همزمان ۲ موتور هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷

پس از آنکه اداره فدرال هوانوردی آمریکا اعلام کرد که دو موتور هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ می توانند به طور همزمان از کار بیفتند، وزارت حمل و نقل کره جنوبی به خطوط هوایی این کشور دستور داد که فوراً این مدل از جت های خود را بررسی کنند.

تین نیوز

 پس از آنکه اداره فدرال هوانوردی آمریکا اعلام کرد که دو موتور هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ می توانند به طور همزمان از کار بیفتند، وزارت حمل و نقل کره جنوبی به خطوط هوایی این کشور دستور داد که فوراً این مدل از جت های خود را بررسی کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از راشاتودی، پس از آنکه اداره فدرال هوانوردی آمریکا اعلام کرد که دو موتور هواپیماهای بوئینگ 737 می توانند به طور همزمان از کار بیفتند، وزارت حمل و نقل کره جنوبی به خطوط هوایی این کشور دستور داد که فوراً این مدل از جت های خود را بررسی کنند.

در این دستورالعمل اضطراری که روز شنبه منتشر شد، وزارت زمین، زیرساخت ها و حمل و نقل کره جنوبی گفت که حدود 150 هواپیما از این مدل که توسط 9 شرکت هواپیمایی اداره می شود، مشمول این بررسی می شوند.

بر اساس این گزارش، این بازرسی ها مدل های قدیمی Boeing 737 را نیز که حداقل هفت روز متوالی پارک شده اند و یا از زمان بازگشت به ناوگان هوایی، کمتر از 11 پرواز داشته اند، شامل می شود.

این اقدامات احتیاطی بلافاصله بعد از دستورالعمل هوایی اضطراری اداره فدرال هوانوردی آمریکا که به شرکت های هواپیمایی دستور داد برخی هواپیماهای ذخیره شده بوئینگ 737 را بازرسی کنند، صورت گرفت.

این در حالی است که سوپاپ هوا در این مدل از هواپیماها می توانند دچار فرسایش شوند و این امر ممکن است باعث از بین رفتن کامل برق در هر دو موتور و بدون امکان راه اندازی مجدد شود و ممکن است خلبانان را وادار کند که قبل از رسیدن به یک فرودگاه هواپیما را به زمین بنشانند.

بیشتر هواپیماهای تحت تأثیر بخشنامه اداره فدرال هوانوردی آمریکا در ایالات متحده قرار دارند، جایی که حدود 2000 جت قدیمی بوئینگ همچنان به علت بیماری همه گیر کروناویروس که تقاضا برای سفرهای هوایی را از بین برده است، زمین گیر شده اند.

در همین حال، دولت هند نیز به سه اپراتور داخلی خود که در ناوگان خود دارای بوئینگ 737 هستند دستور داد تا بازرسی ها را انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.