| کد خبر: 212007 |

امروز؛ برگزاری دادگاه 21 متهم پرونده سقوط هواپیمای یاسوج

همچنین بر اساس گزارش کمسیون اصلا نود، تخلفات سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها باعث بروز این سانحه شده است و سهم کروی پروازی در بروز سانحه ناچیز بوده است.

تین نیوز

دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با حضور تمامی متهم ها و تعدادی از خانواده جان باختگان این سانحه، هم اکنون در حال برگزاری است. 

به گزارش تین نیوز، 29 بهمن سال 96 یک فروند هواپیما ATR 72-212 شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-یاسوج با رشته‌کوه دنا برخورد کرد و همه 66 مسافر و خدمه آن همگی کشته شدند.

پس از بررسی های به عمل آمده از سوی مجلس شورای اسلامی و کمسیون اصل نود گزارش کمیسیون نشان می‌دهد زنجیره‌ای از تخلفات باعث این حادثه شده است.

همچنین بر اساس گزارش کمسیون اصل نود، تخلفات سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها باعث بروز این سانحه شده است و سهم کروی پروازی در بروز سانحه ناچیز بوده است.

 با توجه به بررسی‌های  کمیسیون اصل 90 مجلس، علت اصلی بروز سانحه هواپیمایATR شرکت آسمان در اطراف یاسوج، پدیده یخ‌زدگی هواپیما بوده که به‌دلیل عدم انجام امریه صلاحیت پروازی به‌شماره AD 2009-0170 و نتیجتاً عدم تجهیز هواپیما به سامانه تشخیص یخ‌زدگی مبتنی بر پایش کارایی (APM)، کروی پروازی به‌موقع از بروز یخ‌زدگی مطلع نشده و هشداری به آنها داده نشده است.

گفتنی است عملیات جستجو برای انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج در تاریخ ۴ تیر ۱۳۹۷ پس از ۱۲۷ روز به اتمام رسید.در این روز پایان عملیات در دنا اعلام و اجساد همه قربانیان این سانحه هوایی به خانواده‌هایشان تحویل داده شد.در این حادثه 65 نفر جان خود را از دست دادند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی 0 0

    امید است برای اولین بار در کشور مقصرین واقعی سانحه معرفی و مجازات شوند،آنانی که پنهانکاری کردند و کسانی که بناحق در پستهای تخصصی و حساس هوانوردی با جان مردم بازی کرده و می کنند. مدیران و کارشناسان کم توان و ناتوانشان میلیاردها با ایران صدمه زده و می زنند.