| کد خبر: 210721 |

اما و اگرهای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماها

فاصله گذاری اجتماعی در بخش هوایی داخلی و خارجی این روز‌ها همزمان با افزایش تعداد مسافران به یکی از مهم‌ترین دغدغه های هواپیمایی تبدیل شده است.

تین نیوز

فاصله گذاری اجتماعی در بخش هوایی داخلی و خارجی این روز‌ها همزمان با افزایش تعداد مسافران به یکی از مهم‌ترین دغدغه های هواپیمایی تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اما و اگرهای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماها همزمان با باز شدن تردد‌های بین استانی و افزایش سفر‌ها در بخش هوایی میزان پرواز‌ها در بخش داخلی و خارجی افزایش یافته و این خود باعث نگرانی برخی از مسافران شده است. این در حالی است که از ماه‌های گذشته تمامی پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات ضدعفونی و گند زدایی در حوزه‌های مختلف و بخش‌های مختلف خدمات هوایی رعایت می‌شود.

به طوری که پایگاه مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن‌های ورودی و خروجی ترمینال، ضدعفونی مستمر ساختمان‌های اداری، ترمینال، تاکسی‌ها و سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان از دیگر تمهیدات ستاد مقابله با کرونا شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ بوده است.

با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی برای ضدعفونی مسافران و بار همراه آن‌ها دستگاه‌های مکانیزه مختلفی طی همکاری با شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده و در مبادی ورودی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) نصب شده است.

همچنین تمامی مسافران پرواز‌های ورودی پس از معاینه توسط پایگاه مراقبت بهداشت مرزی از دستگاه ضد عفونی کننده عبور کرده و وارد کشور می‌شوند. برای ضدعفونی بار همراه مسافران نیز دستگاهی بر روی تسمه نقاله سالن ورودی ترمینال نصب شده که پس از عبور بار از آن ضدعفونی می‌شود.

تمامی مسافران هوایی  باید برگه خوداظهاری سلامت را تکمیل کنند

در همین زمینه رضا جعفر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در تمامی بخش‌ها و خدمات هوایی از جمله فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و بخش‌های خدماتی و اداری پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، اظهار کرد: در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تمامی مسافران به صورت کامل چک و غربالگری می‌شوند و  تمامی مسافران باید برگه خود اظهاری را پر کنند.

او ادامه داد:  هنگام غربالگری در صورت مشاهده  یکی از علائم کرونا را  در مسافران، این افراد به پزشک معرفی و وارد قرنطینه می‌شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یاد آور شد: در فرودگاه مهرآباد هم تمامی پروتکل‌های بهداشتی و تب سنجی از مسافران انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۸ هزار میلیارد تومان تاکنون شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرداخت کرده اند، افزود: سازمان هواپیمایی کشور اقدامات لازم برای پرداخت مبالغ مسافران را به صورت کامل پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: پر شدن تنها ۶۰ درصد از ظرفیت‌ هواپیما‌ها فردا به ایرلاین‌ها ابلاغ می‌شود

همچنین یک منبع آگاه در یک شرکت هواپیمایی  در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تعداد مسافران در بخش هوایی بسیار کاهش یافته است گفت: با وجود برداشته شدن محدودیت‌های بین استانی بازم هم میزان مسافر در بخش هوایی همچنان کم است.

او ادامه داد: به دلیل کم بودن مسافر به ویژه در سفر‌های داخلی به طور معمول فاصله‌های اجتماعی رعایت می‌شود  اما در صورت افزایش تعداد مسافران تمامی پروتکل‌های بهداشتی و دستور العمل‌های ایمنی به صورت کامل رعایت می‌شود.

او توضیح داد: تعداد پرواز‌های داخلی در شرکت هواپیمایی از ۱۰۰ پرواز در روز به ۲۰ پرواز در روز کاهش یافته و در سفر‌های خارجی هم به صورت کامل پرواز قطع شده است.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه مبالغ بلیت هواپیما‌ها به صورت کامل در حال پرداخت است، افزود: خسارت و مبالغ بلیت به مرور در حال پرداخت به آژانس‌های مسافرتی است تا از طریق آن‌ها مبالغ به مسافران پرداخت شود.

او گفت: خسارت وارد شده به تمامی شرکت‌های هواپیمایی از سوی دولت در حال پرداخت است و شرکت هواپیمایی هم تمامی تلاش خود را برای بازگرداندن مبالغ به آژانس ها انجام می‌دهند.

این منبع آگاه اظهار کرد: در صورتی که مجوز برای بازگرداندن مسافران ارائه شود تمامی پرواز‌ها با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 به گفته تمامی مدیران در حوزه هوایی کشور، در تمامی بخش‌های هوایی از جمله فرودگاه، ترمینال‌ها، کادر پروازی و سایر بخش‌های هوایی همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و مسافران از طریق تب سنجی غربالگری  و فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل در پروازها رعایت می شود.

 

 گفتنی است چندی پیش مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تاکنون هیچ خسارتی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی پرداخت نشده است، گفت: خسارت‌هایی که به شرکت‌های هواپیمایی بابت شیوع ویروس کرونا و لغو بلیت‌ها وارد شده، حدود ۳ هزار میلیارد تومان است.

سامانی ادامه داد: خسارتی که وزیر راه و شهرسازی برای شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته است حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، اما هنوز نحوه تخصیص و پرداخت آن به شرکت‌های هواپیمایی اعلام نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه همزمان با شروع مجدد سفر‌های بین استانی و انجام پرواز‌ها همچنان تعداد پرواز‌ها به شهر‌های مختلف کاهش یافته است، گفت: همزمان با کمبود تقاضا و مسافران، روزانه دو یا سه پرواز برای برخی از شهر‌ها انجام می‌شود.

او افزود: بسیاری از آن‌ها مربوط به مراکز استان‌ها است، اما هنوز پرواز‌ها به شهر‌های مختلف با کاهش چشمگیری همراه است.

ضدعفونی مداوم تمامی ناوگان هوایی کشور

او با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی به صورت کامل در هنگام ورود به فرودگاه‌ها و یا هواپیما‌ها غربالگری و تب سنجی از مسافران را انجام می‌دهند، اظهار کرد: فاصله گذاری اجتماعی اگر در بازه‌ای از زمان باشد که تعداد مسافران زیاد باشد، مسافران باید هزینه‌ بیشتری را پرداخت کند تا بخشی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی جبران شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: داخل ترمینال‌ها و هواپیما‌ها به صورت کامل و روزانه ضدعفونی می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی هم ماسک در هنگام پرواز در اختیار مسافران قرار می‌دهند و در طول پرواز هم به صورت خودکار فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

براساس این گزارش  محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی چندی  پیش برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی  اعلام کرده است تنها ۶۰ درصد از ظرفیت صندلی‌های هواپیما باید پر شود و این در حالی است که در روزهای پایانی هفته به طور معمول تمامی صندلی های هواپیما ها در پروازهای داخلی پر می شود این در حالی است که باید این مصوبه هرچه سریعتر در تمامی بخش های هوایی کشور رعایت شود اما هنوز به صورت کامل ابلاغ نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.