| کد خبر: 206521 |

◄ وظایف خلبان در صورت اطلاع از مسافر مشکوک به کرونا چیست؟

حدود یک هفته گذشته بود که دستورالعمل ها و اقدامات پیشگیرانه سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام شد که بر اساس آن فرودگاه‌ها، شرکت های هواپیمایی و کروی پروازی ملزم به اجرای دستورالعمل ها شدند.

تین نیوز

حدود یک هفته پیش بود که دستورالعمل ها و اقدامات پیشگیرانه سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام شد که بر اساس آن فرودگاه‌ها، شرکت های هواپیمایی و خدمه پروازی ملزم به اجرای دستورالعمل ها شدند.

به گزارش تین نیوز، در همین رابطه به این خواهیم پرداخت که وظایف خلبان در صورت اطلاع از وجود مسافر مشکوک به بیماری مشمول وقایع بهداشتی بین‌المللی در داخل پرواز چیست؟

خلبان به عنوان فرمانده و مسئول هواپیما و به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی مسافرین بر اساس مقررات بهداشتی بین‌المللی 9 Annex IHR موظف به گزارش وجود مسافر با بیماری واگیر قبل از رسیدن به فرودگاه مقصد است.

خلبان باید وقوع مورد را به واحد کنترل پرواز اطلاع دهد. حداقل اطلاعاتی که بایستی توسط خلبان پرواز گزارش شوند؛ مواردی همچون مشخصات هواپیما، موقعیت پارک هواپیما در مبدأ پروازی، درخواست موقعیت پارک هواپیما در مقصد پروازی، زمان تخمینی رسیدن به مقصد، تعداد و مشخصات مسافرین داخل پرواز مشکوک به بیماری در صورت تشخیص و ... است.

خلبان باید میزان ریسک ابطال پرواز را قبل از رسیدن به مقصد را اعلام کند و از سوی دیگر تا رسیدن کادر بهداشتی به هواپیما، توضیحات کافی توسط کادر پرواز به مسافرین داده شود و خلبان باید از موقعیت پارک اضطراری در نظر گرفته شده جهت فرود مطلع باشد. تصمیم‌گیری جهت تعیین پارک اضطراری معمولاً باید با مشاوره مسئولین ذیصلاح دولتی و بهداشتی و خط هوایی و مدیر فرودگاه صورت می پذیرد.

خلبانانی که در پرواز بوده اند تا حصول نتیجه تست فرد مشکوک ؛ مجاز به پرواز نیستند. در صورتی که تست منفی باشد ادامه فعالیت پروازی انها بلامانع خواهد بود، اما در صورتی که نتیجه تست مثبت اعلام شود برابر رویه وزارت بهداشت و درمان اقدام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.