| کد خبر: 204100 |

سقوط هواپیمای اوکراینی همچنان مهمترین مسئله کاربران توئیتر

پس از گذشته بیش از یک هفته از افشای علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی، این موضوع همچنان داغ‌ترین مسئله میان کاربران توئیتر است. بررسی سرویس داده‌کاوی خبرگزاری ایرنا بر روی هشتگ‌های منتشر شده در هفته گذشته نشان می‌دهد که هشتگ #هواپیمای_اوکراینی بیشترین تکرار را داشته است.

تین نیوز

پس از گذشته بیش از یک هفته از افشای علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی، این موضوع همچنان داغ‌ترین مسئله میان کاربران توئیتر است. بررسی سرویس داده‌کاوی خبرگزاری ایرنا بر روی هشتگ‌های منتشر شده در هفته گذشته نشان می‌دهد که هشتگ #هواپیمای_اوکراینی بیشترین تکرار را داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، توئیت‌های منتشر شده با این هشتگ عمدتا جنبه اعتراضی دارد و کاربران توئیتر نسبت به شلیک موشک به این هواپیما، همچنان ابهامات زیادی دارند و این در حالی است که بسیاری از کاربران نسبت به عدم عذرخواهی مسئولان مربوطه نسبت به خطای صورت گرفته معترض هستند. یکی از این کاربران پس از یک هفته از وقوع این حادثه، در توئیتی با بیش از ۵هزار لایک نوشته است:

فردا صبح ساعت ۶:۱۴ صبح دقیقا یک هفته از شلیک موشک به #هواپیمای_اوکراینی میگذرد و نه تنها هیچکس استعفا نداد یا برکنار نشد که فضا کم‌کم داره به سمتی میره [...] که ما هم دیگه نباید در موردش صحبت کنیم و «همینی که هست» خاصی ادامه خواهد داشت.

بررسی‌های حاصل از داده‌کاوی نشان می‌دهد که بیش از ۸۵هزار توئیت حاوی هشتگ‌های #هواپیمای_اوکراینی و #خطای_انسانی و کلیدواژه‌های «هواپیمای اوکراینی» و «خطای انسانی» در طول هفته گذشته منتشر شده است.

توییت های هواپیمای اوکراینی

 

نمودار فوق نشان می‌دهد که اگرچه با گذشت زمان، از تعداد توئیت‌های منتشر شده راجع به سقوط هواپیمای اوکراینی کاسته شده است، اما همچنان این موضوع یکی از مهمترین موضوعات در توئیتر است؛‌ به گونه‌ای که در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۸ و ۲۹ دی ماه، حدود ۲هزار توئیت در این رابطه منتشر شده است. همچنین در ۹ روز گذشته، فقط بیش از ۳۰۰ توئیت با حداقل هزار لایک منتشر شده است. یاشار سلطانی، در توئیتی که ۱۶.۶ هزار لایک داشته، نوشته است:

خطایتان سهوی بود دروغتان که عمدی بود! [...] به بهانه #مصلحت نباید به مردم #دروغ گفت. #در_حسرت_صداقت #مجازات_دروغگویان

به نظر می‌رسد که سقوط هواپیمای اوکراینی که باعث جان‌باختن تعداد زیادی از هموطنانمان شد و پنهان کردن علت اصلی این واقعه، همچنان مسأله‌ی اصلی بسیاری از کاربران توئیتری است و بی‌پاسخ ماندن سوالات و ابهامات آن‌ها و عدم عذرخواهی از مردم، می‌تواند تا مدت‌ها به عنوان عاملی برای تشدید نارضایتی‌های مردم باقی بماند. اخبار مربوط به خاک‌سپاری جان‌باختگان این حادثه نیز یکی دیگر از دلایلی بوده است که این موضوع همچنان در صدر اخبار باقی مانده است. کاربری در این راستا نوشته است:

به نظر من تاثیر روانی فاجعه هواپیمای اوکراینی بر جامعه حتی از اتفاقات بعد از انتخابات سال ٨٨ مخرب تر است. مرگ دردآور بی گناهان، جوانمرگی، کودک مرگی، یک دفعه بودن فاجعه، یقین در علت فاجعه، شبیه سازی موقعیتی، دروغ در روزهای نخستین و تلاش در جهت انکار و انحصار بخشی از این علل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.