| کد خبر: 202588 |

پرواز پهپادها محدودتر می‌شود!

اداره‌ هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) قوانینی پیشنهاد داده که به‌موجب آن، هواپیماهای‌ بدون سرنشین باید شناسه‌ی از راه دور (Remote ID) داشته باشند تا مسئولان مربوطه بتوانند به سرعت آن‌ها را ردیابی کنند.

تین نیوز

اداره‌ هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) قوانینی پیشنهاد داده که به‌موجب آن، هواپیماهای‌ بدون سرنشین باید شناسه‌ی از راه دور (Remote ID) داشته باشند تا مسئولان مربوطه بتوانند به سرعت آن‌ها را ردیابی کنند.

به گزارش تین‌نیوز ، پایگاه خبری "نیویورک تایمز" در گزارشی نوشت، بر اساس این قانون، پهباد‌ها ملزم به پخش مستقیم اطلاعات شناسایی و موقعیت مکانی خود هستند و باید همین اطلاعات را از طریق اتصال به اینترنت به سیستم ردیابی موقعیت مکانی FAA منتقل کنند.

قانون مذکور برای تمامی هواپیماهای بدون سرنشینی لازم‌الاجرا است که در آژانس هوانوردی باید ثبت‌نام کنند یعنی هواپیماهای بدون سرنشینی که وزن آن‌ها کمتر از یک پوند (0.4536 کیلوگرم) است، از قانون یادشده معاف هستند.

پهپادها فقط می توانند در فاصله 400 متری اپراتورهای خود پرواز کنند و اجازه انتشار اطلاعات را ندارند اما هنوز هم باید اطلاعات گفته شده را منتقل کنند.

هواپیماهای بدون سرنشین در‌ حال‌حاضر مشغول کارهایی مانند ساخت فیلم، نظارت بر پالایشگاه‌های نفت، جمع‌آوری اطلاعات نظامی و کمک به عملیات جست‌وجو و نجات هستند و تعدادی از شرکت‌ها نیز در حال کار روی فناوری‌های پهپادی هستند. 

فقدان سیستمی جامع برای شناسایی و ردیابی پهپادها مانعی دیرینه برای پذیرش فناوری پهپاد تجاری است؛ با این‌همه، سازمان‌های نظامی که نگران استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف تروریستی و قاچاق مواد مخدر و جرائم دیگر هستند، تلاش‌های این شرکت‌ها را بی‌نتیجه گذاشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.