| کد خبر: 201432 |

◄ وعده ساخت فرودگاه چهارم در یک استان، در بازار داغ انتخاباتی

در حالی استان مازندران با سه فرودگاه دچار چالش‌های جدی در حمل ونقل هوایی و پروازها است که نماینده مجلس این استان در آستانه انتخاب وعده ساخت فرودگاه چهارم را داده است.

تین نیوز

در حالی استان مازندران با سه فرودگاه دچار چالش‌های جدی در حمل ونقل هوایی و پروازها است که نماینده مجلس این استان در آستانه انتخاب وعده ساخت فرودگاه چهارم را داده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مجوز فرودگاه در آمل صادر شده و در لیست ردیف بودجه قرار گرفته است؛ این سخنان اخیر عزت الله یوسفیان ملاء نماینده مردم آمل در آستانه انتخابات است. در حالی بازار وعده‌های انتخاباتی همچنان داغ است که این بار نماینده مردم آمل بدون توجه به ظرفیت و زیرساخت‌های موجود در استان مازندران و بدون در نظر گرفتن این مسئله که مازندران دارای سه فرودگاه دیگر است وعده ساخت فرودگاه جدید را می‌دهد.

این نماینده راه‌اندازی و اجرا شدن این پروژه را حتمی اعلام می‌کند و می‌افزاید: مجوز ساخت این فرودگاه صادرشده و در لیست ردیف بودجه قرارگرفته است و پروژه‌ای که در این کتابچه بودجه قرار بگیرد مطمئناً اجرایی می‌شود اگرچه ممکن است به طول انجامد.

استان مازندران با داشتن سه فرودگاه دشت ناز ساری، رامسر و نوشهر همواره جزو فرودگاه‌های کم ترافیک بوده‌اند حال اینکه چه استدلال و برنامه‌ریزی ساخت فرودگاه چهارم در استان مازندران توجیه‌پذیر کرده است نماینده مردم آمل به آن اشاره‌ای نداشته است.

فرودگاه رامسر با قدمتی حدود 50 سال یکی از فرودگاه‌های این استان است که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل وجود موانع پروازی از برقرار پرواز به این فرودگاه سرباز زده‌اند چرا که امنیت پروازها در این فرودگاه به علت وجود موانع در مسیر باند نشست‌وبرخاست هواپیماها مورد تهدید است.

گاها در برخی از پروازها وجود تعدادی از درختان بلند قامت و نیز تیرک‌های برق در مسیرهای نشست‌وبرخاست هواپیماها برای ایرلاین‌ها مشکل آفرین کرده است که یکی از این وعده‌ها در گذشته، بهره‌برداری از باند جدید این فرودگاه برای نشست وبرخاست هواپیماهای پهن‌پیکر همچون 320 بود.

فرودگاه نوشهر یکی دیگر از فرودگاه‌های استان مازندران است؛ یکی از مشکلات اصلی این فرودگاه ساخت‌وسازها در حریم زمینی این فرودگاه است که منجر به کاهش استاندارهای ایمنی و طول باند این فرودگاه شده است.

کنسلی‌های فراوان در این فرودگاه به دلیل شرایط جوی در پی مشکلات سیستم کمک ناوبری یکی از مشکلات اساسی و قابل تحمل در این فرودگاه است که در موارد بسیاری زیادی خلبانان هنگام نشست در این فرودگاه به علت کاهش افق دید دچار مشکل و ناگزیر می‌شوند برای ایمنی به فرودگاه مبداء بازگردند که تکرار این وضعیت با نارضایتی بسیاری از مسافران همراه بوده است.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها گزارش شده است؛ سیستم کمک ناوبری این فرودگاه با صرف اعتباری حدود ۴۰۰ هزار یورو به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از لغو پروازها در شرایط بد جوی و نیز استفاده جایگزین برای فرودگاه هم‌جوار در سال ۱۳۹۳ با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی در فرودگاه نوشهر راه‌اندازی شد اما از آن سال تاکنون این دستگاه دچار نقص فنی بوده و به‌محض ناپایداری جوی و نیز فراگرفتن مه غلیظ در منطقه، پروازهای ورودی به این فرودگاه باطل می‌شود.

فرودگاه دشت ناز ساری نیز فرودگاه اصلی بین‌المللی این استان به حساب می‌آید به دلیل مشکلات اعتباری برای توسعه با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ برای مثال همین چندی پیش بود که معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران از تأخیر در نصب دستگاه آی ال اس (ILS) در فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور انتقاد کرد و گفته بود: اخیر در تکمیل این پروژه زندگی مردم روستاهای حاشیه این محور را با اختلال مواجه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    یکی از علل عزل دکتر مهابادی هم به مقاومت در برابر ایجاد این فرودگاه برمیگردد. اما متاسفانه بعد از برکناری ایشان، اتفاقات بدی مانند تحمیل مالکیت فرودگاههای نفت و یا مشترک شدن فرودگاه بیرجند و بخشش زمین های فرودگاه زاهدان و... آن هم بدون گرفتن کمترین امتیاز دورننای بدی را برای شرکت ایجاد کرده است. قطعا مدیران شرکت هم راضی به این مسائل نبوده اند اما متاسفانه افزایش فشارها از یک سمت و تزلزل جایگاه مدیریتی باعث کوتاه امدن آنها می‌شود.

  • سعید 1 0

    آیا این جناب نماینده ی محترم از بیلان دخل و خرج آن سه فرودگاه رامسر و نوشهر و ساری اطلاع دارند که قصد دارند هزینه فرودگاه چهارم را به ریش ملت ببندند؟

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    اصولا داشتن فرودگاه خوب است ، مخصوصا در بحران ، مثلا فرودگاه بم ، ولی باید مسافر و هواپیما هم باشند تا ساخت توجیه داشته باشد، آمل با تهران و فرودگاههایش 110 و 145 کیلومتر فاصله دارد ، لذا با توجه به حوزه نفوذ فرودگاه برای آمل توجیه ندارد ولی داشتن یک استریپ پروازی با طول 1500 متر و سوله ای برای پشتیبانی توجیه دارد تا بعدا طرح جامع تهیه شود و نتایج آن اعمال شود.ساخت فرودگاه هم نباید از منابع دولتی باشد، بخش خصوصی و ثروتمندان آملی تأمین کنند.مثل فرودگاه لار

  • ناشناس 0 0

    این اقدام غیر قانونی است! مجوز صادره توسط چه مرجعی صادر شده است؟ لطفا شفاف سازی کنید!