| کد خبر: 201366 |

اولین کامیون برقی خودران حمل چمدان آزمایش شد

شرکت هواپیمایی "ایر فرانس" نخستین کامیون خودران برقی مخصوص حمل چمدان‌ها را با موفقیت آزمایش کرد.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی "ایر فرانس" نخستین کامیون خودران برقی مخصوص حمل چمدان‌ها را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا فرودگاه تولوز-بلانیاک در فرانسه ماه گذشته با شروع آزمایش یک تراکتور یا کامیون خودران حمل در شرایط خدمات واقعی فرودگاهی، برای اولین بار در جهان موفق به انجام چنین کاری شد.

این وسیله نقلیه خودران که توسط شرکت "Charlatte Autonom" ساخته شده است، یک وسیله نقلیه رباتیک به نام "AT۱۳۵" است که برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل ایمن چمدان‌ها بین قسمت تحویل چمدان‌ها و قسمت بارگیری هواپیما طراحی شده است.

از آنجا که "AT۱۳۵" هم برای راندن معمولی و هم رانندگی مستقل و خودکار طراحی شده است، شبیه به یک تراکتور استاندارد به نظر می‌رسد، اما داخل آن یک رایانه، پنج "لیدار" چند لایه، دوربین‌های جلو و عقب و سیستم ناوبری داخلی و GPS وجود دارد.

این وسیله نقلیه برقی از یک باتری ۳۲ کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرد و حداکثر سرعت آن به ۲۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین قابلیت حمل تا ۲۵ تن بار را دارد.

مقصد این کامیون پس از بارگیری چمدان‌ها با استفاده از یک صفحه لمسی برنامه‌ریزی می‌شود و به صورت خودران به هواپیما می‌رسد. هنگامی که به هواپیما رسید، به طور خودکار برای پیاده کردن چمدان‌ها متوقف می‌شود و پس از اتمام، بار دیگر به مبدا برمی‌گردد.

"AT۱۳۵" به طور مشترک با همکاری شرکت "ناویا"(Navya) که سیستم خودران را تأمین کرد، شرکت "Groupe ۳S" با تخصص در زمینه حمل و نقل زمینی، شرکت هواپیمایی "ایر فرانس"، فرودگاه تولوز-بلانیاک و شرکت TCR که مسئولیت نگهداری و عملیات را بر عهده دارد، ساخته شده است.

این کامیون خودران از ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ آغاز به کار کرده است و طبق گفته "وینسنت یوزبی" رئیس بخش نوآوری در "ایر فرانس"، انجام این آزمایش در دنیای واقعی، اولین قدم برای رواج گسترده‌تر وسایل نقلیه خودران در فرودگاه‌ها است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.