| کد خبر: 197954 |

مدیرعامل بوئینگ از ریاست هیات مدیره برکنار شد

​هیات‌مدیره بوئینگ، مدیرعامل این شرکت، دنیس مویلینبرگ را از ریاست هیات مدیره برکنار کردند تا او بر اداره این شرکت پس از بحران ۷۳۷ مکس تمرکز کند.

تین نیوز

هیات‌مدیره بوئینگ، مدیرعامل این شرکت، دنیس مویلینبرگ را از ریاست هیات مدیره برکنار کردند تا او بر اداره این شرکت پس از بحران ۷۳۷ مکس تمرکز کند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، هیات‌مدیره بوئینگ، مدیرعامل آن، دنیس مویلینبرگ را از ریاست هیات مدیره برکنار کردند تا او بر اداره این شرکت پس از بحران ۷۳۷ مکس تمرکز کند. 

بوئینگ پس از ۲ سقوط مرگبار هواپیماهای ۷۳۷ مکس خود در یک بازه ۵ ماهه، که ۳۴۶ نفر را به کام مرگ فرو برد، با انتقادات و تحقیقات بسیاری روبرو شده است. این هواپیماساز برای دریافت مجوز از ناظران هوانوردی برای پرواز مجدد هواپیماهای ۷۳۷ مکس، با مشکل روبرو شده است. این هواپیماها از اواسط مارس که دومین سقوط باعث مرگ ۱۵۷ نفر در اتیوپی شد، در سراسر جهان، زمین‌گیر شده‌اند.

بوئینگ اعلام کرد که جداسازی این دو نقش اجرایی (ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی) از هم، به مولینبرگ اجازه می‌دهد به بازگرداندن مکس به خدمت تمرکز کند.

مدیر ارشد، دیوید کالهون، به عنوان رییس غیر اجرایی فعالیت خواهد کرد. 

مولینبرگ هم گفت که کاملا از این تصمیم هیات‌مدیره حمایت می‌کند. او در بیانیه‌ای گفت: کل تیم ما با دقت بر بازگرداندن ایمنی ۷۳۷ مکس به خدمت تمرکز کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.