| کد خبر: 195293 |

◄ آیا زمان حذف مجلات درون پروازی رسیده است؟

رشد تکنولوژی و ابزارهای موجود، امکان تولید مجلات داخل پروازی دیجیتالی را فراهم آورده تا از این راه همگی به کاهش گازهای گلخانه‌ای و بهبود شرایط زیست‌محیطی کمک کنیم.

تین نیوز

یکی از دغدغه‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان در سفرهای هوایی، کاهش دی اکسید کربن ناشی از سوخت فسیلی است. این تصمیم یکی از اهداف کلان یاتا است که باید تا سال 2050 به نصف کاهش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از انجمن شرکت‌های هواپیمایی یکی از مواردی که کمکی کوچک ولی مؤثر به این پویش دارد، حذف مجلات داخل پروازی ایرلاین‌ها است که شاید در نگاه نخست این کار مؤثر به نظر نرسد؛ بنابراین در ادامه نظر بریتیش ایرویز را بخوانید. 

مجله داخل پروازی بریتیش ایرویز 300 گرم وزن دارد. هر فروند هواپیمای ایرباس جدید 350 این شرکت 331 صندلی دارد، بنابراین مجلات داخل پروازی هر هواپیما 100 کیلوگرم وزن خواهد داشت.

اگر این هواپیما در روز دو بار پرواز کند، در طول یک سال برای هر هواپیما حدود 72500 کیلوگرم وزن مجلات خواهد بود که با حذف آن، میزان مصرف سوخت، تولید دی اکسد کربن کاهش و از طرف دیگر  میزان مصرف کاغذ به مقدار قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. 

رشد تکنولوژی و ابزارهای موجود، امکان تولید مجلات داخل پروازی دیجیتالی را فراهم آورده تا از این راه همگی به کاهش گازهای گلخانه‌ای و بهبود شرایط زیست‌محیطی کمک کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.