| کد خبر: 190410 |

یک کارشناس هوایی در گفتگو با تین نیوز:

◄ شبیه‌ساز پروازی بیش‌تر هواپیماها در ایران وجود ندارد

یک کارشناس هوایی با بیان اینکه به دلایل مسائل تحریم امکان خرید و ورود سیمولاتور وجود ندارد، گفت: آموزش کامل دوره تایپ هواپیماهای فوق رقمی حدوداً 200 میلیون تومان را در بر می‌گیرد که سالانه حداقل بالغ‌بر 30 تا 50 نفر برای این آموزش‌ها به خارج از کشور می‌روند.

تین نیوز

یک کارشناس هوایی با بیان اینکه به دلایل مسائل تحریم امکان خرید و ورود سیمولاتور (شبیه‌ساز پرواز) برای بیش‌تر هواپیماهای کشور وجود ندارد، گفت: آموزش کامل دوره تایپ هواپیماهای فوق رقمی حدوداً 200 میلیون تومان را در بر می‌گیرد که سالانه حداقل بالغ‌بر 30 تا 50 نفر برای این آموزش‌ها به خارج از کشور می‌روند.

خلبان سید محمد ابراهیمی نیک در گفتگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص روند آموزش خلبانان، توضیح داد: در موضوع آموزش خلبان به‌منظور ورود به شرکت‌های هواپیمایی و کسب گواهینامه پرواز با هواپیمای مسافربری هر خلبان می‌بایست پس از آموزش زمینی، ادامه فرایند آموزش را در شبیه‌ساز آن هواپیما طی کند تا صلاحیت لازم برای پرواز با آن نوع هواپیما را به دست آورد.

او در ادامه مطلب فوق افزود: خلبانان مجبورند که زیر نظر استاد مورد تائید سازمان هواپیمایی کشوری با شبیه‌ساز پروازی که دقیقاً پرواز  با آن نوع هواپیما و سیستم‌های آن را شبیه‌سازی می‌کند و از لحاظ کارایی مورد تائید کارشناسان سازمان هواپیمایی و به تبع آن ایکائو است تحت تعلیم قرار می‌گیرند.

‎ابراهیمی با اشاره به اینکه متأسفانه برای اکثر هواپیماهای مسافربری موجود در کشور سیمولاتور مورد تائید و استانداردی  موجود نیست، بیان کرد: کارآموزان خلبانی برای تکمیل امر آموزش خود مجبورند با مخارج بالا به خارج از کشور مراجعه کنند که این موضوع هزینه بسیار سنگینی برای شرکت‌ها و خلبانان آزاد در پی دارد این در حالی است که این فرایند با مدت‌زمان کمتری  ‎می‌بایست به‌صورت دوره‌ای دو بار در سال (هر شش ماه) تکرار شود تا صلاحیت پروازی خلبان معتبر بماند.

‎ابراهیمی نیک با بیان اینکه سیمولاتورهای هواپیماهای به‌روزی مانند ایرباس 320 و  یا بوئینگ 737 در کشور وجود ‎ندارد، اظهار داشت: به دلایل مسائل تحریم امکان خرید و ورود آن به کشور وجود ندارد و آموزش در کشورهایی نظیر ترکیه، بلغارستان، چک، امارات و ... داده می‌شود که در راستای آن ارز زیادی از کشور خارج می‌شود.

‎او در توضیح اینکه یک خلبان باید به چه میزان برای این دوره‌ها هزینه کند، توضیح داد: آموزش کامل دوره تایپ هواپیماهای فوق رقمی حدوداً 200 میلیون تومان را در پی دارد که سالانه حداقل 30 تا50 نفر برای این آموزش‌ها به خارج از کشور می‌روند، البته این رقم بستگی مستقیمی به تعداد هواپیماهایی که سالانه وارد کشور می‌شود دارد و همچنین باید در نظر داشت هزینه دوره آموزش دوره‌ای تمامی خلبانان فعلی این هواپیماها هم به هزینه جاری ایرلاین‌ها افزوده می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.