| کد خبر: 188616 |

◄ مدیرعامل هما: اراده آمریکایی‌ها برای زمین‌گیر کردن هواپیماهای ما عملی نشد

مدیرعامل ایران ایر عنوان کرد: بر خلاف اراده آمریکایی‌ها که می‌خواستند هواپیمایی ما را زمینگیر کنند، نه تنها متوقف نشدند بلکه پیشرفت هم کرده‌ایم.

تین نیوز

مدیرعامل ایران ایر عنوان کرد: بر خلاف اراده آمریکایی‌ها که می‌خواستند هواپیمایی ما را زمینگیر کنند، نه تنها متوقف نشدند بلکه پیشرفت هم کرده‌ایم.

به گزارش تین نیوز، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه با بیان اینکه با وجود وابستگی بسیار زیاد صنعت هوایی به خارج در سالیان گذشته، متخصصان متعهد و ولایی توانسته‌اند تا کنون مشکلات را پشت سر بگذارند، گفت: قبل از انقلاب ما امکانات و خودباوری امروز را نداشتیم. ولی امروز هواپیماهای پهن پیکر را خودمان «اورهال» می‌کنیم. در بحث موتور که پیچیده‌ترین بخش هواپیماست نیز تلاش‌هایی در حال انجام است. آنچه نیاز داریم از خارج وارد کنیم را هم راهی برای ورودش پیدا خواهیم کرد.

این مسئول هما در ادامه با اشاره به اینکه هواپیمای A330 مدرنترین هواپیمایی است که توسط ایران‌ایر خریداری شده است افزود: باوجود فناوری بالای این هواپیما، متخصصان داخلی ما توانستند بدون همکاری خارجی اولین چک سنگین آن را در مدت 10 روز انجام دهند. 

دهقانی زنگنه ادامه داد: قبل از انقلاب تعمیر و نگهداری هواپیماها توسط مستشاران خارجی صورت می‌گرفت، ولی علی‌رغم آنکه هواپیمایی ایران از نخستین مراکزی بود که در سال 58 تحریم شد، هم اکنون چک های سنگین هواپیما را کارشناسان خودمان انجام می‌دهند. قبلا موتور را به خارج می‌فرستادند و پس از تعمیر آن را سوار می‌کردند، اما هم اکنون متخصصان ما چک‌های سنگین انجام می‌دهند. هم اکنون صدها متخصص دارای گواهینامه در کشور داریم که می‌توانند تأییدیه پرواز هواپیما را انجام دهند و دنیا هم آنها را قبول دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تاکید کرد:تعداد هواپیماهای ما از 25 فروند به 310 فروند رسیده است و از سوی دیگر آن‌قدر نیروهای متخصص داریم که می‌توانیم نیروی انسانی صادر کنیم و هم اکنون نیز بسیاری از نیروهای فنی و خلبانان ما در شرکتهای خارجی پرواز می‌کنند، در حالی که قبل از انقلاب اصلا چنین چیزی وجود نداشت.این سطح از قدرت را در همه عرصه‌ها داشته‌ایم. ازجمله اقتدار نظامی امروز را در تحریم پیدا کرده‌ایم. قبل از انقلاب ما یک موشک هم نمی‌ساختیم، ولی بعد از تحریم توانمندی‌های خود را افزایش دادیم و حالا انواع موشک‌ها را می‌سازیم. حرکت‌ها رو به جلو بوده و تا‌کنون توقفی نداشته‌ایم.

منبع: روزنامه کیهان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani 0 0


    عوارض تحریم هما :
    ـ پرداخت چندین برابر برای خرید قطعات برای ناوگا ن سالمند هما (گهگاه ۲۰ برابر)
    ـ حضور ۱۳۵۰۰ پرسنل هما با شغل های موازی (۳۰۰۰ نفر کافی است )
    ـ هزینه های چندین برابر عملیات و نگهداری ناوگان سالمند (۱۵ برابر شرائط عادی)
    ـ کاهش شدید کیفییت خدمات درون و بیرون هواپیماها ، بخصوص پروازهای داخلی و غیر اروپائی
    ـ از دست دادن بازار حمل و نقل هوائی بین المللی و منطقه ای و کاهش شدید در آمد و ورشکستگی کامل و بقا با یارانه مستقیم از منابع بودجه دولتی
    ـ از دست رفتن اعتبار نام هما بدلیل سوخترسانی بین راهی در فرودگاههای گمنام اروپائی و آسیائی و افزایش هزینه ها بدلیل فرود و برخاست های نا خواسته و اجباری در این فرودگاهها
    ـ افز ایش تأخیرات و بی پاسخ گذاشتن درخواست غرامت توسط مسافرین مغایر مقررات هوانوردی رایج در جهان