| کد خبر: 187810 |

◄ نسل متخصصان صنعت هوایی در حال بازنشستگی است

مدیرعامل مرکز آموزش هوانوردی هما با بیان اینکه آموزش پایه هوانوردی اعم از خلبانی، مهمانداری، مهندسی و‌... در کشور ما، به‌جای آنکه صنعت ایجاد زیرساخت پرورش نسل آینده هوانوردی کشور باشد، در برخی مؤسسات آموزشی، تجارت آموزش است.

تین نیوز

مدیرعامل یکی از معتبرترین مراکز آموزشی صنعت هوایی؛ معتقد است:  آموزش‌وپرورش صحیح در ادوار گذشته خلبانان، مهندسان و متخصصانی را تربیت کرد که در بدترین شرایط تحریم‌های هوانوردی، ایمنی پروازها را تضمین می‌کنند اما باید بپذیریم که این نسل در حال ورود به مرحله میان‌سالی و بعضاً بازنشستگی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از هفته‌نامه حمل‌ونقل، خلبان علیرضا دانشپور به این نکته اشاره می‌کند که در مقوله آموزش هوانوردی با دو حوزه مهم و البته استراتژیک «آموزش و هوانوردی» روبه‌رو هستیم.

او در ادامه می‌گوید: «بی‌شک در تمامی مباحث مدیریتی، آموزش صحیح یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه فردی، سازمانی و اجتماعی تعریف شده است و از سوی دیگر، صنعت هوانوردی نیز در زمره صنایع مؤثر و استراتژیک هر جامعه درحال‌توسعه و توسعه‌یافته قلمداد می‌شود.» او در ادامه سخنان خود ابراز می‌کند؛ آنچه در سال‌های اخیر در ترکیب آموزش و هوانوردی رخ‌داده، تمرکز متولیان صنعت بر زنده‌ماندن و در برهه‌ای، نگاه ویژه بر رشد هوانوردی کشور بوده است، اما در کشور ما از آموزش به‌عنوان ایجاد زیرساخت منابع انسانی که اکنون در تمامی جوامع از آن به نام گنجینه انسانی نامیده می‌شود، چشم‌پوشی شده است.

این کارشناس هوایی با تأکید بر اینکه هواپیما و سایر ملزومات هوانوردی بدون حضور منابع انسانی متخصص تنها آهن‌پاره‌هایی بیش نیستند، توضیح می‌دهد: اهمیت آموزش صحیح در هوانوردی و به‌ویژه در حوزه خلبانی، در تحریم هوانوردی کشور خود را به‌خوبی نمایان کرد. آموزش‌وپرورش صحیح در ادوار گذشته، خلبانان، مهندسان و متخصصانی را تربیت کرد که در بدترین شرایط تحریم‌های هوانوردی، ایمنی پروازها را تضمین می‌کنند اما باید بپذیریم که این نسل در حال ورود به مرحله میان‌سالی و بعضاً بازنشستگی است و نسل آینده هوانوردی ما را نوجوانان و جوانانی تشکیل می‌دهند که اکنون در حال آموزش دوره‌های پایه هوانوردی هستند.

مدیرعامل مرکز آموزش هوانوردی هما با بیان اینکه آموزش پایه هوانوردی اعم از خلبانی، مهمانداری، مهندسی و‌... در کشور ما، به‌جای آنکه صنعت ایجاد زیرساخت پرورش نسل آینده هوانوردی کشور باشد، در برخی مؤسسات آموزشی، تجارت آموزش است، و‌ی افزود: به نظر می‌رسد، با توجه به قرارگیری صنعت هوانوردی کشور در برهه‌ حساس کنونی، باید به مقوله آموزش پایه هوانوردی، توجه ویژه‌ای شود، چراکه توسعه هوانوردی از مسیر گنجینه منابع انسانی می‌گذرد.

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.