| کد خبر: 186971 |

افتتاح اولین فرودگاه اختصاصی کشور در مهریز

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز شهرستان مهریز گفت: نخستین فرودگاه اختصاصی کشور با زمینی به مساحت ۹۸ هکتار تا پایان مهرماه در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت توسعه پرواز شهرستان مهریز گفت: نخستین فرودگاه اختصاصی کشور با زمینی به مساحت ۹۸ هکتار تا پایان مهرماه در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول حسینی نسب مدیر عامل شرکت توسعه پرواز شهرستان مهریز در نشستی با فرماندار این شهرستان گفت: نخستین فرودگاه اختصاصی کشوربا زمینی به مساحت ۹۸ هکتار شامل باند فرودگاه، آشیانه و سه ساختمان اداری و با هدف آموزش پرواز‌های سبک، دونفر و تاکسی پرواز تا پایان مهرماه در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود:  باند فرودگاه به طول هزار و ۶۰۰متر و عرض ۲۵متر مربع مراحل ساخت آن تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: این فرودگاه شامل دو آشیانه در مساحت ۲هزار و ۶۰۰ و یک هزار متر مربع که ۸۰ درصد پشرفت فزیکی داشته و سه ساختمان اداری با مساحت ۴هزار ۲۰۰متر مربع در حال تکمیل مراحل عمرانی است

حسینی نسب ادامه داد: تنها فرودگاه اختصاصی مهریز ظرفت ۵۰ فروند هواپیمای آموزشی را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب این فرودگاه عنوان کرد: مهم‌ترین اصل برای یک فرودگاه امنیت، جایگاه سوخت گیری مناسب و مکان فنی مناسب است که در این فرودگاه دیده و عملی شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه پرواز به بیان مشکلات این فرودگاه پرداخت و افزود: آسفالت نبودن قسمت زیادی از این فرود گاه و تأمین آب مورد نیاز بالغ بر یک میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

حسینی نسب ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک تنها هتل هوایی در کشور ایران جهت اسکان مسافران در همین مکان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

رضا زارع زاده فرماندار مهریز نیز گفت: این نوآوری در شهرستان مهریز بسیار رضایت بخش و منحصر به فرد است.

وی افزود: برای حل مشکلات مربوطه از طریق بخش‌های خصوصی پیگیر مسائل مربوط به این فردگاه هستیم تا سریعتر به بهره برداری برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.