| کد خبر: 186934 |

◄ سکوت خبری درباره توافق با ترکیه بر سر سوختگیری ایرلاین‌های ایرانی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بنده در جریان روند مذاکرات این موضوع نیستم اما ظاهراً وزارت راه و شهرسازی در این باره گفتگوهایی را با هیات ترکیه‌ای انجام داده است.

تین نیوز

یکی از کشورهایی که ایرلاین‌های ایرانی پس از بازگشت تحریم‌ها، با کارشکنی در روند سوختگیری در فرودگاه‌ها، شرایط را سخت‌تر کردند؛ ترکیه بود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص این موضوع اعلام کرده بود که سازمان هواپیمایی ایران بابت تصمیم یک‌طرفه شرکت سوخت‌رسان ترکیه‌ای در عدم سوخت‌رسانی، اعتراض خود را به ترکیه اعلام کرده است. اما ظاهراً هنوز مشکل سوخت‌گیری ایرلاین‌های ایرانی در فرودگاه‌های ترکیه حل نشده است.

به گزارش تین‌نیوز، با حضور وزیر حمل‌ونقل ترکیه با هیات همراه به ایران برای هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل‌ونقل ایران و ترکیه فرصت مناسبی برای طرح این موضوع و حل مشکل سوخت‌رسانی ایرلاین‌های ایرانی در فرودگاه‌های این کشور برای دو طرف ایجاد شد. موضوعی که دیروز، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی نیز به آن اشاره کوتاهی کرد؛ اما مشخص نشد که روند مذاکرات در این باره به چه نتیجه‌ای رسیده و آیا این مشکل برطرف شده است؟

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: بنده در جریان روند مذاکرات این موضوع نیستم اما ظاهراً وزارت راه و شهرسازی در این باره گفتگوهایی را با هیات ترکیه‌ای انجام داده است.

او پاسخ به این سؤال که در حال حاضر کدام ایرلاین داخلی بیشترین بدهی را به فرودگاه ترکیه دارند از آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش تین‌نیوز، وزیر حمل‌ونقل ترکیه روز گذشته در نشست خبری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل‌ونقل ایران و ترکیه گفت: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا در قبال ایران با توجه به موازین حقوقی و بین‌المللی آسیب چندانی به روابط ایران و ترکیه نمی‌زند و گذشته از آن نه فقط در بُعد دوجانبه بلکه در حوزه همکاری‌ بین دو کشور و کشورهای ثالث برای تحقق اهداف اقتصادی باید به آن توجه کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.