| کد خبر: 186672 |

ضرر و زیان هنگفت ایرلاین ها از زمین‌گیر شدن 737

با اتفاقات سریالی که برای مدل جدید بوئینگ 737 مکس رخ داد، این مدل هواپیمای مسافربری در تمام کشورهای جهان زمین‌گیر شد و به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی خواهان جبران خسارتشان از طرف بوئینگ هستند.

تین نیوز

با اتفاقات سریالی که برای مدل جدید بوئینگ 737 مکس رخ داد، این مدل هواپیمای مسافربری در تمام کشورهای جهان زمین گیر شد و به همین دلیل شرکت های هواپیمایی خواهان جبران خسارتشان از طرف بوئینگ هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، زمین گیر شدن بوئینگ ۷۳۷ مکس برای شرکت های هواپیمایی میلیون ها دلار هزینه در پی داشت.

«امریکن ایرلاین»، «ساوت وست ایرلاین» و شرکت هواپیمایی نروژ اعلام کرده اند که توقف پرواز این هواپیما برای این شرکت ها حدود ۶۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است.

شرکت بوئینگ اعلام کرده است که بحران اخیر این شرکت منجر به کاهش ۲۱ درصدی درآمدش در سه ماه اخیر شده است. زمین گیر شدن بوئینگ ۷۳۷ مکس در پی دو سانحه هوایی در اتیوپی و اندونزی در فاصله شش ماه بود که منجر به کشته شدن تمامی ۳۴۶ سرنشین این دو هواپیما شد.

دو ماه از زمین گیر شدن این هواپیما می گذرد و شرکت بوئینگ هنوز زمانی برای برطرف کردن مشکل این مدل هواپیما اعلام نکرده است.

شرکت هواپیمایی آمریکا که درمجموع ۲۴ فروند از این هواپیما در خطوط هوایی خود دارد، اعلام کرده است، ۱۱۵ پرواز در روز این هواپیما را لغو کرده است که به میزان ۳۵۰ میلیون دلار برای این شرکت ضرر و زیان در پی داشت.

«یورن جوس» مسئول سازمان هواپیمایی نروژ نیز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که بحران هواپیمای بوئینگ 737 مکس برای خطوط هوایی این کشور ۵۸ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

او افزود که درحال رایزنی با مقام های بوئینگ برای برطرف کردن مشکلات این خطوط هوایی است.

نروژ ۱۸ فروند از این هواپیماها را در ناوگان هوایی خود دارد که پروازهایشان بیشتر بر فراز اقیانوس اطلس است  و در شهرهای شرقی ایالات متحده فرود می آیند.

رئیس سازمان هواپیمایی نروژ بیان کرد که بوئینگ مسئول پرداخت خسارت های ماست و طرفی که باعث شده هواپیماهای ما در پارکینگ بماند، باید خسارت ها را جبران کند.

میزان جبران خسارت های شرکت های نروژی و خطوط هوایی مشابه توسط بوئینگ هنوز مشخص نیست و در هر مورد بستگی به قراردادی دارد که بین طرفین نوشته شده است.

«دنیس مویلنبرگ» مسئول اجرایی شرکت بوئینگ در اظهارنظری اعلام کرده است: «به رایزنی با خطوط هواپیمایی ادامه خواهیم داد و هم زمان درحال رفع نقص این هواپیما هستیم. ما باید اعتماد ازدست رفته را جبران کنیم».

بوئینگ 737 از ابتدای ورود به خطوط هوایی تابه حال مرگبارترین هواپیمای جهان بوده و بیشترین تعداد سوانح هوایی و بیشترین تلفات را دراین بین به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.