| کد خبر: 186510 |

انتقاد اکبریان از روشن نشدن دلیل سقوط هواپیمای 707 ارتش

نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس گفت: از زمان وقوع حادثه هواپیما ارتش در فرودگاه فتح کرج، هیچ گزارشی در این رابطه از سوی ارتش به دست ما نرسیده است، زیرا جعبه سیاه هواپیما در اختیار ارتش است.

تین نیوز

نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس گفت: از زمان وقوع حادثه هواپیما ارتش در فرودگاه فتح کرج، هیچ گزارشی در این رابطه از سوی ارتش به دست ما نرسیده است، زیرا جعبه سیاه هواپیما در اختیار ارتش است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای ارتش در فرودگاه فتح کرج، گفت: تاکنون جمع بندی جامع و کاملی درباره علل بروز حادثه و مقصران احتمالی هدایت هواپیما به سمت فرودگاه فتح صورت نگرفته است.نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرودگاه فتح منطقه ای برای فعالیت هلی کوپتر است و به هیچ وجه هواپیماها نمی توانند در این فرودگاه فرود بیایند.

در شرایط کنونی دو رویکرد درباره علل سقوط هواپیماهای ارتش در فرودگاه فتح وجود دارد، نخست آنکه برج مراقبت به اشتباه، این هواپیما را به جای فرود در فرودگاه پیام کرج، در فرودگاه فتح به زمین نشانده است، رویکرد دوم این است که شاید با توجه به نزدیک بودن باند دو فرودگاه، خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح فرود آمده است

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی دو رویکرد درباره علل سقوط هواپیماهای ارتش در فرودگاه فتح وجود دارد، نخست آنکه برج مراقبت به اشتباه، این هواپیما را به جای فرود در فرودگاه پیام کرج، در فرودگاه فتح به زمین نشانده است، رویکرد دوم این است که شاید با توجه به نزدیک بودن باند دو فرودگاه، خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح فرود آمده است.

اکبریان ادامه داد: در شرایط کنونی این سوال مطرح می شود که فاصله میان دو فرودگاه پیام و فتح حدود 7 کیلومتر است، حال بر اساس اصول پرواز، هواپیما در زمان و پرواز و فرود حتی نباید یک سانتی متر اشتباه برود، حال چگونه امکان دارد که یک هواپیما این مسافت را به اشتباه پرواز کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از زمان وقوع حادثه هواپیما ارتش در فرودگاه فتح کرج، هیچ گزارشی در این رابطه از سوی نیروی هوایی ارتش به دست ما نرسیده است، زیرا جعبه سیاه هواپیما در اختیار این نیرو است

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.