| کد خبر: 184174 |

◄ محدودیت بیشتر کشورهای جهان برای بوئینگ 737مکس

روز گذشته بیش از 40 کشور مختلف تردد هواپیماهای بوئینگ 737 مکس8 را در حریم هوایی و فرودگاه‌هایشان ممنوع کردند و این هواپیماها توسط بسیاری از خطوط هوایی زمین‌گیر شدند.

تین نیوز

روز گذشته بیش از 40 کشور مختلف تردد هواپیماهای بوئینگ 737 مکس8 را در حریم هوایی و فرودگاه‌هایشان ممنوع کردند و این هواپیماها توسط بسیاری از خطوط هوایی زمین‌گیر شدند.

به گزارش تین‌نیوز، تصمیم بر زمین‌گیر کردن این مدل پرفروش شرکت بوئینگ پس‌ازآن رخ می‌دهد که دو هواپیما از این مدل در کشورهای تایلند و اتیوپی در عرض چند ماه به‌صورت مشابه و تنها چند دقیقه پس از بلند شدن از باند با دماغه به زمین برخورد کردند و همه سرنشینانشان کشته شدند.

اتحادیه اروپا، چین، هند، امارات متحده عربی و چندین قطب مهم هوانوردی در سطح جهان روز گذشته آسمان‌هایشان را رو به بوئینگ 737 مکس بستند و باعث شدند روند نزولی شدیدی در ارزش سهام بوئینگ ایجاد شود و حتی شاخص داوجنز را هم پایین بکشد.

امروز هم روسیه اعلام کرد اجازه تردد این هواپیما را در آسمان و فرودگاه‌هایش نخواهد داد. این خبر را سازمان فدرال حمل‌ونقل هوایی روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد.

دو روز پیش، خطوط هوایی اس۷ روسیه نیز اعلام کرده بود پرواز این هواپیماها را متوقف خواهد کرد.

 شیلی و کلمبیا هم امروز حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس۸ بستند.

اما ترکیه هم امروز آسمان خود را بر پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و ۹ بست و باعث شد که مسیر حرکت این هواپیما بین اروپا و آسیا طولانی شود و عملاً این هواپیما نتواند در این مسیر پرواز کند.

وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پروازهای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ برای اطمینان از امنیت هوایی از ورود به آسمان ترکیه منع شده‌اند.» البته پروازهای بدون مسافر از این قانون مستثنا شده‌اند.

دستور وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه تا اطلاع بعدی به قوت خود باقی خواهد ماند.

اکثر کشورهای جهان تاکنون نسبت به امنیت این هواپیما ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار بررسی و پاسخ‌گویی کارشناسان بوئینگ درباره هر دو حادثه هستند.

هنوز کارشناسان درحال بررسی هر دو سانحه هوایی بوئینگ 737 مکس هستند و همچنان این دو سقوط با بیش از 300قربانی از معماهای حمل‌ونقل هوایی به‌شمار می‌روند.

جالب اینجاست که مقامات سازمان هواپیمایی ایران تاکنون درباره تردد این هواپیما از آسمان کشورمان هیچ محدودیتی قائل نشده‌اند و همچنان این هواپیمای خطرآفرین می‌تواند در آسمان کشورمان تردد کند.

چندی پیش یک فروند از این هواپیما در آسمان ایران یکی از موتورهایش را از دست داد و درنتیجه این اتفاق در فرودگاه شیراز به‌طور اضطراری فرود آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.