| کد خبر: 181394 |

پهپاد پروازهای فرودگاه آمریکا را مختل کرد

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد روز سه شنبه یک پهپاد پروازهای فرودگاه نیوارک را مختل کرد که یکی از سه فرودگاه بزرگی است که به نیویورک خدمات رسانی می کند.

تین نیوز

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد روز سه شنبه یک پهپاد پروازهای فرودگاه نیوارک را مختل کرد که یکی از سه فرودگاه بزرگی است که به نیویورک خدمات رسانی می کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما بر اساس گزارش فرانس پرس؛ ­یک پهپاد ترافیک فرودگاه نیوارک در حوالی نیویورک را برای مدت کوتاهی مختل کرد.

پس از فرودگاه های گتویک و هیثرو در انگلیس این بار یک پهپاد در ترافیک فرودگاه شهر نیوارک در آمریکا اختلال ایجاد کرد. اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد روز سه شنبه یک پهپاد پروازهای فرودگاه نیوارک را اندکی مختل کرد که یکی از سه فرودگاه بزرگی است که به نیویورک خدمات رسانی می کند.

اداره هوانوردی فدرال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حوالی ساعت هفده به وقت محلی، دو گزارش از پروازهای ورودی به فرودگاه دریافت شد که اعلام کردند یک پهپاد در ارتقاع حدود هزار متری بر فراز فرودگاه تیتربورو دیده شده است که در سی کیلومتری شهر نیوارک واقع شده است و بیشتر مورد استفاده هواپیماهای شخصی است. پروازهای ورودی به نیوارک برای مدت کوتاهی متوقف شدند. برخی اعلام کردند پروازها حدود 45 دقیقه بعد از سر گرفته شدند.

برخی مسافران در توئیتر خود اعلام کردند مجبور شده اند مدت زیادی برفراز نیوارک پرواز کنند تا اجازه فرود بگیرند. برت ساسنیک یکی از مسافران یونایتد ایرلاینز می گوید زمان آن فرار رسیده است که فن آوری پیدا شود که اجازه متوقف کردن پهپادها را در یک لحظه بدهد.

اختلال در پروازها ناشی از این پهپادها در هفته های اخیر تشدید شده است. این پهپادها پروازهای فرودگاه گتویک لندن را به مدت سی و شش ساعت مختل کردند که آشفتگی بسیاری در روزهای نوزدهم و بیستم دسامبر ایجاد کرد. هشتم ژانویه هم یک پهپاد به مدت یک ساعت پروازهای فرودگاه هیثرو را که یکی از پرتردد ترین فرودگاه های اروپاست مختل کرد.

طبق قوانین آمریکا پرواز پهپادها در ارتفاع بیش از 122 متری و همچنین به فاصله 8 کیلومتری فرودگاه ها ممنوع است مگر اینکه مجوز ویژه ای در این زمینه وجود داشته باشد.

مدیریت فرودگاه نیوارک و دیگر فرودگاه های نیویورک اعلام کردند از مقامات فدرال در تحقیق در این زمینه پشتیبانی کامل می‌کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.