| کد خبر: 179622 |

دستگیری عاملان اختلال در پروازهای فرودگاه انگلستان

پلیس انگلستان دو نفر را که در پرواز یک پهپاد در فرودگاه گاتویک دست داشتند، به اتهام اختلال در پروازهای فرودگاه و امنیت ملی انگلستان دستگیر و بازداشت کرد.

تین نیوز

پلیس انگلستان دو نفر را که در پرواز یک پهپاد در فرودگاه گاتویک دست داشتند، به اتهام اختلال در پروازهای فرودگاه و امنیت ملی انگلستان دستگیر و بازداشت کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، چند روز پیش بود که اخباری مبنی بر پرواز یک پهپاد در محوطه فرودگاه گاتویک (Gatwick) در انگلستان منتشر شد که این امر موجب شده بود به دلایل امنیتی تمامی پروازهای این فرودگاه تا اطلاع ثانوی لغو شده و یا به تعویق بیفتد.

حالا امروز خبر دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد پلیس منطقه  Sussex در انگلستان دو نفر را که در به پرواز درآمدن این پهپاد نقش داشته‌اند، دستگیر و بازداشت کند. به گفته مقامات پلیس محلی، انگیزه این دو نفر که یکی از آنها یک مرد ۴۷ ساله و دیگری یک زن ۵۴ ساله بوده اند، هنوز معلوم و مشخص نشده است اما بر این باورند که به نظر نمی رسد یک حادثه تروریستی بوده باشد.

مقامات پلیس مربوطه همچنین خاطرنشان کرده‌اند که تحقیقات و بازپرسی‌های لازم درحال انجام است و در این خصوص از هیچ کاری که باید صورت بپذیرد، دریغ نخواهند کرد تا به انگیزه و عامل اصلی این حادثه پی برده شود.

به گفته رسانه های محلی به نقل از وب سایت the verge، پهپادی که فرودگاه گاتویک در انگلستان ـ دومین فرودگاه بزرگ و مهم این کشور ـ را با اختلالات گسترده‌ای روبرو کرد، یک پهپاد اسرائیلی تحت عنوان Drone Dome بوده که می‌تواند با انتشار امواج و سیگنال‌های رادیویی در حرکت هواپیماها و دستگاه‌های مختلف همچون برج مراقبت فرودگاه اختلال ایجاد کند که این امر می‌توانست در صورت عدم کنترل، منجر به حوادث ناگوار گسترده و برخورد هواپیماهای درحال فرود یا پرواز در حوالی این فرودگاه شود. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.