| کد خبر: 179231 |

تاسیس کارخانه بویینگ در چین

بزرگترین هواپیما‌ساز دنیا طی مراسمی در روز شنبه اولین بوئینگ ۳۷۳ خود را که در کارخانه ای در ۲۹۰ کیلومتری جنوب غرب شانگهای ساخته شده بود تحویل داد .

تین نیوز

بزرگترین هواپیما‌ساز دنیا طی مراسمی در روز شنبه اولین بوئینگ ۳۷۳ خود را که در کارخانه ای در ۲۹۰ کیلومتری جنوب غرب شانگهای ساخته شده بود تحویل داد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش رویترز  شرکت بوئینگ اولین کارخانه 737 را در چین در روز شنبه افتتاح کرد. این یک سرمایه گذاری استراتژیک با هدف فروش بیشتر نسبت به رقیب قدیمی، ایرباس در یکی از بزرگترین بازارهای مسافرت دنیاست که تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفته است .

بزرگترین هواپیما ساز دنیا طی مراسمی در روز شنبه با حضور مقامات اجرایی ارشد شرکت بوئینگ و خطوط هوایی دولتی ایر چاینا اولین 373 پرفروش خود را که در ژوشال حدود 290 کیلومتری جنوب غرب شانگهای ساخته شده بود، تحویل داد .

این مقامات اجرایی به همراه نمایندگانی از برنامه‌ریزان دولت چین و مسئولان حمل و نقل هوایی ، طی رویدادی با حضور صدها نفر از این هواپیما پرده برداری کردند .

بوئینگ و ایرباس در حین رقابت برای گرفتن سفارش در سریعترین بازار هوانوردی دنیا ، جای پای خود را در چین محکم می کنند‌. انتظار می رود چین جای آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار هواپیمایی دنیا بگیرد .

بویینگ سال گذشته 33 میلیارد دلار برای به دست آوردن حداکثر سهام در یک معامله مشترک با شرکت هوانوردی تجاری چین سرمایه‌گذاری کرد تا یک مرکز تکمیل هواپیما بسازد. این مرکز تجهیزات داخلی را نصب می‌کند و ظاهر کار را رنگ میزند .

بوئینگ که مقر آن در شیکاگو است، خودش را بالاترین صادرکننده آمریکا می‌داند و بیش از یک هواپیمای جت از چهار هواپیمایی را که سال گذشته ساخته به مشتریانش در چین فروخته است. پیش‌بینی می‌شود ارزش تقاضای 7700 هواپیمایی جدید در 20 سال آینده 1.2 تریلیون دلار باشد .

 مراسم افتتاحیه کارخانه تحت تأثیر تنش های تجاری بین آمریکا و چین قرار داشت، این دو اقتصاد بزرگ جهان در یک آتش‌بس 90 روزه برای مذاکره در مورد یک توافق تجاری قرار دارند .

جان برونز، رئیس بوئینگ چین گفت :« آیا من در مورد این شرایط عصبی هستم؟  البته، این یک شرایط چالش برانگیز است. ما باید چشممان به یک بازی طولانی در چین باشد، به مدت طولانی، من خوشبین هستم که راهمان را پیدا میکنیم» .

در حالی که درگیری های تجاری به کسب و کارهایی مثل کشاورزی دانه های سویا در آمریکا و تولیدکنندگان چینی ضربه زده است، ولی تاثیر آن بر بوئین مشخص نیست. این هواپیما ساز آمریکایی قبلاً از عوارض پکن در رفته است .

وقتی در مورد احتمال قراردادهای انتقال تکنولوژی بین بوئینگ و شرکت هوانوردی تجاری چین سوال شد، برونز تأکید کرد که هدف از ساخت این کارخانه نصب صندلی ها، رنگ زدن و تکمیل هواپیما است.

او گفت این تنها بخشی از کار است که ما در تولید هواپیما انجام می‌دهیم .

هدف بوئینگ تحویل 100 هواپیما در سال در ژوشان است، ولی مشخص نکرده چه قدر سریع می‌تواند به این رقم در تولید هواپیما برسد .

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.