| کد خبر: 17845 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ مخالفت نماینده مجلس با انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام / انتقال فرودگاه، نیازمند مطالعات کارشناسی است

تین نیوز| عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه امام ظرفیت انتقال کلیه پروازهای فرودگاه مهرآباد را ندارد، گفت: انتقال فرودگاه مهرآباد نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی است.

محمد دامادی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام (ره)، با اشاره به اینکه حدود 50 سال پیش فرودگاه مهرآباد در حاشیه شهر تهران قرار داشت، افزود: وجود فرودگاه در مناطق مسکونی مشکلاتی همچون آلودگی هوا، آلودگی صوتی، و ترافیک وسایل نقلیه را در بر داشته و باعث ایجاد احساس خطرپذیری در شهروندان می شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود تصریح کرد: البته بحث انتقال فرودگاه مهرآباد، نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی و بررسی کامل جوانب احتمالی است و در این زمینه باید زیرساخت های لازم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه امام گزینه مناسبی برای انتقال فرودگاه مهرآباد به آنجا نیست، افزود: اینکه به طور مقطعی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام منتقل شود و سپس برای انتقال کامل تصمیم گیری شود، اقدام مناسبی نیست زیرا تجربه نشان داده، فعالیت های مقطعی هیچگاه به نتایج مطلوب نمی رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم انتقال فرودگاه مهرآباد گفت: در حال حاضر فرودگاه امام ظرفیت کافی برای پوشش کلیه پروازها را ندارد و بهتر است فرودگاه مهرآباد به منطقه ای نزدیکتر منتقل شود و اجازه هیچ ساخت و سازی در اطراف آن داده نشود.

گفتنی است هفته گذشته موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره)  از سوی رئیس شورای شهر تهران، در جلسه هفتگی این شورا مطرح شد که با واکنش های مختلفی مواجه بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    با سلام، خواهشمند است از ارسال نظراتی که اصلا کارشناسی نیست خودداری شود. مثل اینکه فرودگاه امام به مکانی نزدیکتر منتقل گردد.

  • کارمند وزارت راه 0 0

    لطفا نظرات کارشناسی را از سیاسیون نخوانید و نخواهید این بنده خدا میخواد سریع از فرودگاه بره ساری حالا فرودگاه بره جای دیگه خب از وقت آقا گرفته میشه اصلا ما ایرانی ها یه جوری هستیم که خودمون را مرکز عالم میدونیم

  • پاکدل مجری سابق 0 0

    قبلا طرح جامع حمل و نقل هوائی در این بخش توسط مشاور دیصلاح مطالعه شده که می بایست جزء سیاست های بخش حمل و نقل هوائی به شرکت فرودگاهها ابلاغ گردد. منتهی همانگونه که آقای دکتر دنیامالی فرمودند اجرای این سیاست بستگی به اتمام ساخت ترمینال فاز دو دارد تا بشرح ذیل اقدام گردد. ۱ - جابجائی مسافرین بین المللی از ترمینال فاز یک به ترمینال فاز دو ۲ - جابجائی مسافرین دور پرواز داخلی همانند پرواز های بند عباس - زاهدان و…از فرودگاه مهر آباد به ترمینال فاز یک فرودگاه امام(طرفیت جابجائی ۶.۵ میلیون نفر) ۳ - استفاده از فرودگاه مهر آباد برای پرواز های نزدیک همانند رامسر - رشت و.. و پرواز های اورژانسی و امدادی و تشریفات. در حال حاضر از فرودگاه مهر آباد با ظرفیت ۱۳ میلیون مسافر استفاده می گردد و از لحاظ فنی با کمبود اپرون یا پارکینگ هواپیما روبرو هستیم لذا با جابجائی مسافرین دور پرواز از این فرودگاه به فرودگاه امام، ضمن افزایش ایمنی و بهبود وضعیت زیست محیطی حوالی فرودگاه مهر آباد وضعیت ترافیکی و آآلودگی صوتی و.. نیز کاهش می یابد. لازم به توضیح است که هم اکنون ۱۳ میلیون مسافر از این فرودگاه به نقاط مختلف کشور جابجا می شوند که در صورت اجرای این طرح می توان از این فرودگاه تا حداکثر طرفیت ۱۰ میلیون مسافر در سال استفاده نمود. البته در سال اول جابجائی میزان حداکثر مسافر به به ۶.۵ میلیون مسافر خواهد رسید که بسیار مناسب می باشد