| کد خبر: 176820 |

تدوین شیوه‎نامه جدید ایمنی فرودگاهی در صنعت نفت

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت ملی نفت ایران از تدوین شیوه‎نامه جدید ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاهی برای همه مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد.

تین نیوز

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت ملی نفت ایران از تدوین شیوه‎نامه جدید ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاهی برای همه مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مانی عبدالله‎زاده مسئله هوانوردی و فرودگاهی در شرکت ملی نفت ایران و به‌ویژه شرکت نفت فلات قاره را مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت تاکید فراوانی برای افزایش ایمنی هوانوردی در این صنعت و پیگیری مشکلات تا برطرف کردن کامل آنها داشته‌اند.

وی همچنین از تدوین شیوه‌نامه جدید ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاهی برای همه مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه که به‌زودی ابلاغ می‌شود کمک شایانی به‎منظور ساماندهی مشکلات و چالش‌های ایمنی در این زمینه خواهد بود.

در ادامه ایمان شیریان‌پور، رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت نفت فلات قاره در گزارشی به بیان وضع ایمنی زمینی فرودگاه‌های ملکی این شرکت در مناطق عملیاتی سیری، لاوان و بهرگان پرداخت.

وی با بیان این‎که موضوع ایمنی فرودگاه، هم در فلات قاره و در شرکت ملی نفت همسو با تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: در این زمینه کمیته استانداردسازی فرودگاه‌های ملکی شرکت نفت فلات قاره ایران تشکیل شده و اولویت‌بندی سطوح استاندارد بر مبنای تجهیزات ایمنی و ناوبری فرودگاهی، زیرساخت‌ها و عملیات پشتیبانی و بهسازی فرودگاه‌ها قرار داده شده است.

وی در ادامه به بیان مشکلات موجود در فرودگاه‌های این شرکت و اقدام‎های انجام شده برای رفع این چالش‌ها پرداخت.

در ادامه، سیدمحمد پورراکی، معاون ایمنی و آتش‎نشانی اداره کل اچ‌اس‌یی وزارت نفت گفت: در چند ماه گذشته با تشکیل کارگروهی، ۹ فرودگاه صنعت نفت بازدید و ارزیابی شد و این نشست درباره بررسی وضعیت سه فرودگاه ملکی شرکت نفت فلات قاره ایران است.

وی افزود: هدف از این اقدام استفاده از تخصص و مشاوره‌های روز برای اصلاح ایمنی فرودگاه‌ها و پروازها در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است و امیدوارم با پایان این نشست‌ها و ارزیابی‌ها، شاهد بهبود وضع در این زمینه باشیم.

در ادامه، اصلان کاظم‌پور، مشاور هوانوردی و هواپیمایی و فرودگاهی وزارت نفت با بیان این‎که صنعت هوانوردی در تحقق اهداف کلان شرکت‌ها مهم و استفاده از آن برای شرکت‌های نفتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: اگر می‌خواهیم صنعت هوانوردی پویا داشته باشیم باید در رأس آن ایمنی و امنیت را حفظ کنیم.

وی افزود: ایمنی و امنیت نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است، زیرا در صورت به خطر افتادن این مقوله، امینت کشور با خطر روبه‌رو می‌شود، بنابراین باید فرودگاه‌ها، ایمنی کاملا روزآمدی داشته باشند و در غیر این صورت باید آنها را تعطیل کرد. البته با اهتمام و تلاش همکاران، بسیاری از چالش‌ها برطرف شده است و امیدوارم به‌زودی دیگر مشکلات نیز برطرف شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.