| کد خبر: 175763 |

◄ مانور روی میزی طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد برگزار شد

مانور روی میزی طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد با حضور مدیرکل مقررات فرودگاهی و مدیرکل فرودگاه مهرآباد و همه واحدها و ارگا‎ن‎ها و سازمان‎های ذی‎ربط در سالن اجتماعات اداره‌کل فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

تین نیوز

مانور روی میزی طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد با حضور مدیرکل مقررات فرودگاهی و مدیرکل فرودگاه مهرآباد و همه واحدها و ارگا‎ن‎ها و سازمان‎های ذی‎ربط در سالن اجتماعات اداره‌کل فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، در این جلسه مدیرکل فرودگاه مهرآباد بابیان این‌که مانور طرح اضطراری به‌منظور ارزیابی توانایی‎ها، تمرین وظایف هر یک از ارگان‎ها ذی‎ربط در هنگام بحران و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‎های مختلف اضطراری، رفع نواقص احتمالی و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سانحه برگزار می‎شود، گفت: برگزاری مانور رومیزی باعث هماهنگی میان واحدها و جلوگیری از سردرگمی در هنگام اجرای مانور کامل و مدیریت بحران در مواقع واقعی بحران بروز بحران می‎شود.

میرسعید صفی‎نیا با اشاره به این‌که صنعت هوانوردی نیازمند ایمنی بسیار بالا است و باید میان دستگاه‎های مرتبط خارج از فرودگاه و داخل آن هماهنگی لازم وجود داشته باشد، گفت: این امر در فرودگاه مهرآباد بسیار مهم است زیرا این فرودگاه در پایتخت قرار دارد و جایگاه ویژه‎ای در کمک به مدیریت بحران‎های در سطح ملی دارد.

در ادامه مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: اجرای این طرح الزام سازمان هواپیمایی کشور است و همه فرودگاه‎ها باید هر دو سال یک‌بار طرح مانور کامل اضطراری برگزار شود.

فرشید گلیج با اشاره به این‌که مانور طرح کامل اضطراری فرودگاه مهرآباد در آبان ماه امسال برگزار می‎شود، گفت: در مانور طرح اضطراری 17 تمرین وجود دارد که میان واحدهای مختلف تقسیم و تمرین می‎شود و برای اجرای آن باید سناریویی تهیه شود و به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسد و پس از اجرا براساس یک چک‌لیست استاندارد و بین‎المللی که از سوی این سازمان به ما ابلاغ‌شده است مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.