| کد خبر: 175282 |

◄ شایعه کوچ خلبانان ایرانی به هند

کاپیتان مهرداد سلیمانی درباره مشکلات به وجود آمده برای صنعت هوایی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا و نوسانات شدید نرخ ارز توضیحاتی ارائه داد.

تین نیوز

کاپیتان مهرداد سلیمانی درباره مشکلات به وجود آمده برای صنعت هوایی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا و نوسانات شدید نرخ ارز توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از آفتاب یزد، کاپیتان مهرداد سلیمانی درباره کاهش پروازهای عبوری از ایران گفت: مطابق خواسته آمریکا، هواپیماهای خارجی مسیر طولانی‌تری را با مصرف سوخت بیش‌تر و گذراندن زمان بیشتر طی می‌کنند و از آسمان ایران عبور نمی‌کنند و در نتیجه مبلغ مذکور بابت عبور از مرز هوایی به ما تعلق نمی‌گیرد.

او افزود: عدد این مبلغ خیلی بالاست و یک رقم میلیاردی به‌صورت روزانه بابت این موضوع از سوی کشورهای خارجی بابت عبور از مرز هوایی به ایران پرداخت می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: بسیاری از کشورها به دلیل ترس از آمریکا این اقدام را انجام دادند و در حال حاضر، ایران را دور می‌زنند و از آسمان کشورمان عبور نمی‌کنند

او تشریح کرد: گفت: که هر هواپیمای خارجی که از مرز هوایی ما عبور می‌کند مبلغ قابل‌توجهی را به سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه ما پرداخت می‌کند .

سلیمانی با اشاره به این‌که آمریکا بنیان‌گذاری اصل صنعت هواپیمایی در دنیا است، گفت: این کشور به‌نوعی تعیین کننده نرخ‌ها و شرایط مختلف این حوزه است بنابراین در اثر تحریم‌ها ما شاهد افزایش قیمت‌ها در صنعت هواپیمایی ازجمله قطعات این بخش هستیم.

او افزود: از سوی دیگر، چون شرکت‌های هواپیمایی ما به دلیل مشکلات مالی قادر به تعمیر موتور هواپیماها نیستند، اقدام به افزایش قیمت بلیت می‌کنند که نتیجه این فرآیند، کاهش تعداد سفرهای خارجی است.

سلیمان به آسیب ۹۰‌درصد شرکت‌های هواپیمایی ایران در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: خیلی از خلبانان ما ناچار به کار کردن در خطوط هواپیمایی هند شده‌اند.

او توضیح داد:  هرچند فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هما  تلاش بسیاری برای جلوگیری از این مسئله انجام داد، اما خلبانی که در هندوستان چند برابر درآمد داخل کشور را می‌تواند کسب کند در ایران نمی‌ماند و همه این‌ها آسیب‌هایی است که درحال وقوع است و کسی هم نمی‌تواند مانعش شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    هزینه عبور از ایران بالاست و ارلاین ها علاقه به عبور از روی عراق دارند!
    چون هزینه کمتری پرداخت میکنند!