| کد خبر: 172301 |

◄ نرخ قطعی پرواز راه سودجویی را می‌بندد

قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری جلسه دیروز را بهترین اقدام برای بستن راه سودجویی از طریق شفاف‌سازی اعلام کرد.

تین نیوز

قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری جلسه دیروز را بهترین اقدام برای بستن راه سودجویی از طریق شفاف سازی اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، آرش خدایی درباره موضوع گرانی بلیت هواپیما و جلسه هماهنگی روز گذشته میان این سازمان با مدیران شرکت های هواپیمایی اظهار داشت:  شرکت‌های هواپیمایی در جلسه روز گذشته تصمیم گرفتند مکانیزم های تعیین قیمت را شفاف سازی کنند تا جلوی سواستفاده‌ها را بگیرند.

این مقام مسئول گفت: تا پیش از این وضعیت به این گونه است که مردم برای خرید بلیت پرواز به آژانس‌ها مراجعه می‌کردند و آنها هم می‌گفتند قیمت ها همین است. اما از این پس سیاست‌ها برای مردم آشکار می‌شود.

خدایی درباره مکانیزم‌هایی شرکت‌های هواپیمایی برای تعیین قیمت بلیت گفت: مکانیزم‌هایی برای تعیین قیمت بلیت دارند و از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به آنها گفته می‌شود نرخ چطور باشد؛ ضمن این‌که اصل انصاف هم در آن باید رعایت شود. در غیر این صورت، اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد که بعد به آنها متهم می‌شویم.

او تاکید کرد: جدول قیمتی پروازهای داخلی، سقف قیمتی است و شرکت‌ها نمی‌توانند بالاتر از این رقم بفروشند؛ حتی قطعا پایین‌تر از ارقام اعلام خواهند فروخت. چون اگر شرکت‌های هواپیمایی بخواهند بلیت‌ها را با سقف قیمتی بفروشند، پروازهایشان خالی می‌ماند.

قائم مقام سازمان هواپیمایی افزود:  این ارقام اعلام شده تا دیگر در آن تردیدی باقی نماند؛ ضمن این‌که اگر میانگین می‌دادیم، یک شرکت می‌گفت چرا فلان شرکت به قیمت بالاتر می‌فروشد؟ به‌همین دلیل نرخ قطعی داده‌اند تا شرکتی از این رقم بالاتر نفروشد. ولی به این معنی نیست که قیمت بلیت پرواز تهران-کیش فقط ۵۱۰‌هزار تومان است و لاغیر.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.