| کد خبر: 171103 |

◄ برنامه‎ریزی فرودگاه مهرآباد برای ارتقای خدمات

برای ارتقای خدمات این فرودگاه چهار محور شامل بهبود ساختار اعتباری مهرآباد، نوسازی، بهسازی و بازسازی عملیات‌هوانوردی، نوسازی و بهسازی زیرساختارهای اماکن فرودگاه و ساماندهی نیروی انسانی را تعریف و برنامه‎ریزی شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌مهرآباد گفت: برای ارتقای خدمات این فرودگاه چهار محور شامل بهبود ساختار اعتباری مهرآباد، نوسازی، بهسازی و بازسازی عملیات‌هوانوردی، نوسازی و بهسازی زیرساختارهای اماکن فرودگاه و ساماندهی نیروی انسانی را تعریف و برنامه‎ریزی کرده‎ایم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه‌مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا گفت: در طول این سال‎ها باوجود فشارهای زیاد، در فضای تعامل و گفتگو نتایج مثبتی در بخش زیرساخت‎ها و خدمات به مردم در فرودگاه‌مهرآباد اتفاق افتاد که این رویه را باهمت بیش‌تر و هدف مقدس خدمت به مردم قوی‎تر از گذشته در سال ۹7 ادامه خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بهتر، دغدغه همیشگی مدیران فرودگاهی در مهرآباد است، گفت: از زمان قبول مسئولیت فرودگاه‌مهرآباد براساس اولویت و ضروریت اهدافی را به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت تعریف کرده و در حال انجام هستیم.

صفی‌نیا در مورد بهسازی، نوسازی و بازسازی بخش عملیات‌هوانوردی در سال 97 گفت: به‌منظور استانداردسازی و ایمنی پروازها بازسازی و بهسازی برج مراقبت فرودگاه‌مهرآباد را آغاز کرده‎ایم و از طبقات همکف برج مراقبت به‌طور کامل موارد مربوط به زیر‎ساخت‎ها و پیاده‎سازی تجهیزات به‎روز سرمایش و گرمایش و زیباسازی را در نظر گرفته و تا طبقه بالا پیش خواهیم رفت.

وی در مورد بهسازی باند 29 چپ گفت: عملیات بزرگ بهسازی باند 29 چپ فرودگاه‌مهرآباد شامل 2200 مترمربع درزگیری، روکش و ترمیم آسفالت و همچنین 2700 مترمربع درزگیری ابتدای باند تا تاکسی وی و آسفالت‎ریزی به وزن 1000 تن در مدت شش روز یکی دیگر از اقدامات مهم انجام‌گرفته در مهرآباد است.

وی در مورد نوسازی و بهسازی زیرساختارهای اماکن فرودگاه‌مهرآباد گفت: در طول این چند ماه در فرودگاه‌مهرآباد نوسازی و بهسازی سرویس‎های بهداشتی در سالن ورودی ترمینال دو و همچنین سرویس‎های بهداشتی سالن‌عمومی و ضلع شرقی ترانزیت ترمینال چهار در دستور کار قرار گرفت و به‌سرعت به بهره‎برداری رسید.

مدیرکل فرودگاه‌مهرآباد افزود: با تعویض کانترهای پذیرش مسافر در ترمینال‎های یک و دو و همچنین جابه‌جایی دستگاه‎های توزین‌بار علاوه بر زیباسازی بصری و نوسازی تجهیزات، توانستیم مساحت قابل‌توجهی از محیط را به فضای مسافران اضافه کنیم. همچنین پارتیشن‎بندی و ساماندهی دفاتر فروش شرکت‎های هواپیمایی در ترمینال‎های دو و شش انجام شد و اکنون نیز در ترمینال یک در حال اجرا است.

وی با اشاره به حجم‌ترافیک در محوطه مقابل ترمینال چهار و شش گفت: با تخریب ساختمان اداره‌کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی پروژه لاین‎بندی این محوطه برای کاهش بار ترافیک و تسهیل در تردد خودروها و گردش مسافران اجرا شد که فعلا با باز شدن چند لاین تا حدودی این مسئله مرتفع شده است و به‌زودی با اجرای کامل این طرح گردش مسافری در این منطقه مانند محدوده ترمینال یک و دو تسهیل خواهد شد. همچنین در کنار این طرح پروژه همسطح‎سازی خیابان مقابل سازمان هواپیمایی کشوری به‌منظور تسهیل در تردد خودروها انجام شد.

صفی‎نیا ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات چندماهه فرودگاه‌مهرآباد انجام پروژه نیم‌طبقه تجاری به مساحت 1700 مترمربع در ترمینال دو فرودگاه‌مهرآباد به‌منظور تجمیع اماکن تجاری و تشکیل بازارچه متمرکز و دسترسی آسان مسافران و همچنین زیباسازی ترمینال دو بوده است که این پروژه پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و به‌زودی بهره‎برداری خواهد شد. همچنین در کنار آن طرح تجمیع امکان تجاری به‌صورت بازارچه‎ایی در سالن عمومی ترمینال یک و دو انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‎ها برای ساماندهی سطوح پروازی در فرودگاه‌مهرآباد تخریب ساختمان قدیمی پست 29 بود، گفت: با ساخت و تجهیز ساختمان جدید پست 29، این ساختمان قدیمی تخریب شد و مسیر دسترسی سطوح پروازی بازتر شد.

صفی‌نیا با اشاره به تعداد بالای پروازها و تردد مسافر در فرودگاه‌مهرآباد گفت: باهدف رفاه حال و سهولت در ورود و خروج مسافران پروازهای داخلی و جلوگیری از هدر رفت زمان و همچنین کاهش ایستایی مسافر، با هماهنگی اداره‌کل تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی، برای نصب شش دستگاه ایربریج (پل‎های تلسکوپی) در فرودگاه‌مهرآباد برنامه‎ریزی شد که با خرید تجهیزات و امکانات این پروژه زیرساخت‎های نصب آن در فرودگاه‌مهرآباد مهیا شد به‌طوری‌که تاکنون دو دستگاه ایربریج نصب‌شده‌اند و به‌زودی چهار دستگاه دیگر نیز نصب خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.