| کد خبر: 169756 |

◄ انجام یک‌سوم پرواز‌های حج از فرودگاه امام

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از انجام یک‌سوم عملیات حج توسط این فرودگاه خبر داد و پروازهای حج امسال را تشریح کرد.

تین نیوز

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از انجام یک‌سوم عملیات حج توسط این فرودگاه خبر داد و پروازهای حج امسال را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز علی رستمی گفت: حجاج هفت‌استان تهران، قم، مرکزی، البرز، لرستان، قزوین، سمنان و همچنین شهر کاشان از طریق ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی اعزام خواهند شد.

او در ادامه گفت: اگر بعد از پروازهای اول تعداد همراهان زیاد باشد، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل ترمینال موقت را بار دیگر دایر کرده و مراسم مشایعت و استقبال از طریق این ترمینال انجام خواهد شد.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی گفت: اولین پرواز حجاج در ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام خواهد شد.

رستمی ادامه داد: پروازهای رفت حجاج تا تاریخ ۲۴ مردادماه ادامه خواهد داشت و در مجموع ۲۵ هزار و ۲۵۰ نفر به‌وسیله ۹۸ پرواز به شهرهای مدینه و جده اعزام خواهند شد. این پروازها به‌طور متوسط در سه‌نوبت در روز و توسط دو ایرلاین ایران‌ایر و سعودی انجام می‌شوند.

او گفت: بازه انجام پروازهای برگشت را نیز از سوم تا بیست‌و‌چهارم شهریورماه سال جاری است.  در بازگشت نیز ۹۵ پرواز انجام‌شده و ۲۶‌هزار و ۹۷۰ هزار نفر از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به کشور باز خواهند گشت.

این مقام مسئول از آغاز پروازهای کادر اجرایی حج خبر داد و افزود: از صبح شنبه بیست‌وسوم تیرماه اعزام تیم‌های پزشکی، نیروهای هلال‌احمر، نمایندگان سازمان حج و زیارت و سایر عوامل اجرایی آغاز شده و تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

رستمی با اشاره به هماهنگی‌های لازم برای آمادگی برای تاخیر‌های احتمالی گفت: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌ایم تا برای پروازهای خود هواپیمای ذخیره در نظر بگیرند.

او در ادامه تاکید کرد: پذیرش جانبازان از طریق پاویون اختصاصی انجام خواهد شد. همچنین از ایرلاین‌ها خواسته شده تا برای حجاج کهنسال و ناتوان، خدمات ویژه در نظر بگیرند.

این مقام مسئول همچنین گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان حج و زیارت و ارگان‌های اجرایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌، کارت‌پرواز و گذرنامه‌های حجاج به‌صورت تجمیعی تحویل سرپرست‌های کاروان‌ها شده و توسط آن‌ها در فرودگاه بین حجاج توزیع خواهد شد.

او ادامه داد: پروازها دیگر نیز در جریان هستند بنابراین از همراهان می‌خواهیم با حضور حداقلی مانع اخلال در انجام سایر پروازهای فرودگاه نشوند.

رستمی افزود: برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک با سازمان حج و زیارت هماهنگی کردیم تا حجاج استان‌هایی که با تهران فاصله دارند، با استفاده از اتوبوس به فرودگاه اعزام شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.