| کد خبر: 169406 |

◄ ترمینال سلام مشکل تعطیلی مهرآباد را حل خواهد کرد

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از عدم افتتاح فرودگاه سلام تا پروازهای حج امسال خبر داد.

تین نیوز

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام‌خمینی از  عدم افتتاح فرودگاه سلام تا پروازهای حج  امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی گفت: پروازهای حجاج از اواخر تیرماه آغاز شده و از طریق ترمینال یک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی انجام خواهند شد.

او افزود: پروازهای حج در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توسط دو ایرلاین ایران‌ایر و سعودی از اواخر تیرماه تا اواخر شهریورماه انجام خواهند شد. پروازهای رفت در مدت‌زمان یک ماه انجام‌شده و بعد از وقفه‌ای ۱۵ روزه پروازهای بازگشت آغاز خواهد شد.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام‌خمینی درباره ترمینال سلام این فرودگاه گفت: اولین پروژه‌ای که در ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد ترمینال سلام با حدود پنج‌میلیون نفر ظرفیت است. این پایانه ضمن لوکس بودن هویت ایرانی-اسلامی و بین‌المللی دارد.

رستمی به تعطیلی فرودگاه مهرآباد از 12 شب تا پنج‌صبح اشاره کرد و گفت: پس از راه‌اندازی ترمینال سلام  برخی پروازها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی منتقل می‌شود و بدین‌ترتیب این نقیصه حل خواهد شد.

عضو هیات مدیره و معاون امور فرودگاهی  تاکید کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی ازجمله دستگاه‌های ملی است و برای پیشبرد اهداف شهر فرودگاهی نیاز به تعامل وجود دارد. فعالیت‌های این مجموعه باید با هماهنگی و هم‌اندیشی با مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی باشد تا بتواند از پتانسیل همراهی آن‌ها استفاده کند.

رستمی  به نزدیکی فرودگاه امام به پایتخت اشاره کرد و گفت: شهر فرودگاهی برای مدیریت ترافیک، هم رشد اقتصادی و هم برای پاسخگویی به مراودات سیاسی در سطح منطقه کارساز و طرح جامع آن  باید با نگاه به طرح جامع شهر تهران نوشته شود.

او به نشست اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران با مسئولان شهر فرودگاهی امام‌خمینی اشاره کرد و گفت: این نشست، نشست خوبی بود.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام‌خمینی تاکید کرد: گردشگری، ایجاد اشتغال، تبادلات علمی و اقتصادی در سطح بین‌المللی و توسعه لجستیک را ازجمله نتایج توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی است و همچنین باعث رشد کل منطقه خواهد شد.

رستمی گفت: امروز باراندازهای زیادی در تهران وجود دارد که معضلات اجتماعی و ترافیک را به این شهر تحمیل کرده‌اند. با انتقال این باراندازها به شهر فرودگاهی، هم توسعه منطقه محقق می‌شود و هم بخش بزرگی از معضلات پایتخت مرتفع خواهد شد.

او گفت: هدف اصلی از توسعه شهر فرودگاهی رشد فعالیت فرودگاهی است و مناطق آزاد و ویژه کمک کننده به هسته اصلی شهر فرودگاهی یعنی فرودگاه هستند و سیاست جابجایی صد میلیون مسافر در سال را محقق خواهند کرد.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام‌خمینی با اشاره به اهداف طرح شده در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مبنی بر تبدیل کشور به هاب دوم مسافر و هاب اول بار در منطقه گفت: رستمی ادامه داد: این اهداف با احداث ترمینال ایران‌شهر عینیت خواهند یافت.

رستمی تصریح کرد: در فاز اول این پایانه هوایی ۲۵‌میلیون مسافر در سال به ظرفیت فرودگاه اضافه می‌شود. این ظرفیت در فاز دوم به ۶۵‌میلیون مسافر، در فاز سوم به ۹۰‌میلیون مسافر و در فاز نهایی به ۱۱۰‌میلیون نفر مسافر در سال خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.