| کد خبر: 169749 |

◄ رفع موانع پروازی در فرودگاه ساری

با رفع موانع پروازی، ایمنی نشست‌وبرخاست هواپیما در فرودگاه ساری افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران، از رفع بخشی از موانع پروازی باند 34‌ این فرودگاه و افزایش ایمنی نشست‌وبرخاست هواپیما در این فرودگاه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سعداله وطنخواه گفت: دکل‎های برق انتهای باند 34 فرودگاه ساری از سال 1348 نصب‌شده بود که به دلیل ارتفاع زیاد آن‌ها و به خطر افتادن ایمنی هواپیماها در زمان نشست‌وبرخاست، برای حفظ ایمنی بیش از 500 متر از آستانه این باند 2600 متری کاهش پیداکرده بود.

وی ادامه داد: بااین‌وجود در سال 91 شرکت توانیر طول سه دکل نزدیک به باند را از 36 متر به 52 متر افزایش داد و این امر باعث جابه‌جایی 900 متر دیگر از آستانه باند شد که در جمع، بیش از 1400 متر از باند بدون استفاده مانده بود برای همین مجبور بودیم همه پروازها را از باند مقابل انجام دهیم اما وقتی‌که وزش باد شرایط را تغییر می‎داد و باید در جهت باند 34 نشست‌وبرخاست انجام می‎شد با مشکل مواجه می‎شدیم و به‌طورکلی وجود این دکل‎ها باعث شده بود که عملیات پروازی با ریسک بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پس‌ازاین اقدام توانیر، از همان سال 91 رایزنی‎هایی انجام شد که ارتفاع این دکل‎ها کاهش داده شود، گفت: اما از اواسط سال 95 این پیگیری‎ها به صورتی منسجم‎تر وجدی‌تر ادامه یافت و سعی کردیم از طریق رایزنی با نمایندگاه مجلس و مسئولان استان آن را به نتیجه برسانیم تا اینکه کار به کمیسیون عمران مجلس رسید و در جلسه‎ای با حضور اعضای این کمیسیون، وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر، مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، استاندار و... مقرر شد که وزارت نیرو این دکل‎ها را با هزینه خود که چیزی در حدود 14 تا 15 میلیارد تومان می‎شد، کوتاه کند.

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران با اشاره به اینکه برای به ثمر رسیدن این موضوع نزدیک به 20 جلسه برگزار و تعداد زیادی نامه‎نگاری انجام‌شده بود، گفت: سرانجام این طرح در روز 19 تیر 97 توسط شرکت توانیر انجام شد به‌طوری‌که این سه دکل 52 متری با 9 دکل 24 متری جابه‌جا شدند و آن محدودیت 900 متری برطرف شد و دوباره در باند به آستانه قبلی بازگشتیم.

وطنخواه در مورد امکان رفع تمامی محدودیت‎های حاصل از وجود دکل‎های برق گفت: اگر بخواهیم موانع پروازی را به صفر برسانیم و از تمام طول باند استفاده کنیم با توجه به گسترده بودن شبکه توزیع برق و هزینه‎های بسیار بالای جابجایی، این کار بسیار دشواری است. برای رفع همین موانع جدید هم مذاکرات بسیار زیادی داشتیم تا به نتیجه برسیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.