| کد خبر: 166180 |

◄ برنامه ریزی آگاهانه تنها راه بلامنازع توسعه صنعت حمل ونقل هوایی

برنامه‌ریزی آگاهانه تنها راه بلامنازع توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی است.

تین نیوز

قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برنامه‌ریزی آگاهانه تنها راه بلامنازع توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی است.

آرش خدایی در کارگاه آموزشی تجزیه‌وتحلیل داده‌های آماری هوانوردی که با حضور یکی از مدرسان ایکائو برپاشده است، به تشریح وضعیت صنعت حمل‌ونقل هوایی پرداخت و اظهار داشت: این صنعت هم‌اکنون از تأمین نیازهای اولیه عبور کرده و به مرحله‌ای گام نهاده که نیازمند برنامه‌ریزی‌های آگاهانه است.

وی با تأکید بر این نکته که، امروزه دغدغه اصلی صنعت ما صرفاً ایمنی نیست بلکه چالش اصلی ظرفیت‌سازی است، افزود: در بازار آزاد امروز حمل‌ونقل هوایی، دیگر نمی‌توان برنامه‌ها را به‌صورت دستوری اجرایی کرد بلکه تحقق اهداف مستلزم پیاده‌سازی مدل‌های درست جهانی است.

خدایی با تأکید بر ضرورت استفاده از مدل جمع‌آوری آمار تصریح کرد: وجود تا خیرات در صنعت حمل‌ونقل هوایی ناخوشایند است اما از دید سیاست‌گذاران این امر نشان‌دهنده توجه زیاد مردم به حمل‌ونقل هوایی است بر همین اساس جدی گرفتن این صنعت به‌عنوان یک مدل حمل‌ونقلی و ضرورت پاسخگویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار و تقاضای انباشته در کشور وجود دارد اما باوجوداین تقاضای انباشته نباید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مسافر را روی زمین بماند و پروازها با تأخیر طولانی مواجه شود بلکه لازم است از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده صورت گیرد و چنانچه نیازمندی‌ها، سرویس‌ها و توانمندی‌ها به حد کافی باهم منطبق شوند مشتری و ایرلاین هر دو منتفع خواهند شد.

قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری افزود: امروزه اطلاعات سفر را هرچند می‌شود از سامانه‌های مبتنی بر IT به دست آورد اما همواره باید یک مدلی برای جمع‌آوری، توزیع و تحلیل آمار و  اطلاعات وجود داشته باشد و پس از توسعه بر روی بستر IT پیاده‌سازی شود.

وی گفت: این مدل باید روش، دستورالعمل و الزاماتی برای جمع‌آوری، تحلیل و گزارش دهی اطلاعات داشته باشد و سپس از اطلاعات مذکور برای تسهیل کار، راستی آزمایی و یا تکمیل اطلاعات بهره گیریم.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.