| کد خبر: 160376 |

◄ شرایط جوی و ترافیک جاده‌ای بر تاخیر پروازها تاثیر داشت

مسافران می‌توانند به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر آژانس‌ها مراجعه کنند و نسبت به استرداد کامل بهای بلیت‌شان اعم از پروازهای چارتری و پروازهای برنامه‌ای اقدام کنند. لازم به ذکر است که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و اگر مشکلی پیش آمد می‌توانند با همکاران ما در سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند.

تین نیوز

شرایط جوی روزهای گذشته، بر روی حجم پروازهای فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) نه تنها تاثیر گذاشت بلکه موجب شد تا تعدادی از پروازها کنسل و تعدادی نیز با تاخیر انجام شوند.

به گزارش تین‌نیوز، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره علل تاخیرهای به‌وجود آمده به خبرنگار ما گفت: با توجه به شرایط جوی‌ که برای تهران ایجاد شد و دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی را درگیر کرد، کلیه همکاران ما در دو فرودگاه مذکور، سازمان هواپیمایی کشوری و در شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند تا بتوانند شرایط را برای برقراری دوباره پروازها فراهم کنند.

اسعدی سامانی ادامه داد: سپس با توجه به تداوم و سنگینی بارش و کاهش دید پروازها در فرودگاه امام و مهرآباد برخی از پروازها به ناچار به لحاظ عدم امکان برای رعایت ایمنی پروازها، طبق استانداردهای بین‌المللی باطل شدند. این شرایط، طبیعتاً فشار سنگینی را به مسافران و شرکت‌های هواپیمایی و دو فرودگاه به‌وجود آورد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: در دو روز گذشته که شرایط برای انجام دوباره پروازها فراهم شد، همه شرکت‌ها تلاش کردند تا در اسرع وقت هواپیماهای خود را برای انجام پرواز فراهم کنند اما به دلیل یخ‌زدگی سطوح پروازی و مشکلاتی که متعاقب آن ایجاد شد، عملاً امکان اینکه همه هواپیماها به خط شوند و فرودگاه صد در صد عملیاتی شود، وجود نداشت.

سامانی توضیح داد: نظر به تلاش‌های صورت‌گرفته به‌دلیل ترافیکی که در مسیر رسیدن مسافران به فرودگاه امام رخ داد، پروازها با تاخیر انجام شد. به همین دلیل هم حتی امکان رسیدن کترینگ و عوامل خدمه پروازی به‌علت ایجاد ترافیک جاده‌ای در مسیر رسیدن به فرودگاه وجود نداشت و آنها نتوانستند به موقع به پرواز برسند. بنابراین برخی از پروازها نیز با تاخیر انجام شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که در حال حاضر به‌تدریج تلاش می‌شود تا پروازها به شرایط عادی برگردند، افزود: ما به‌عنوان عوامل شرکت‌های هواپیمایی، همکاران ما در فرودگاه‌ها با همکاری سازمان هواپیمای ضمن عذرخواهی از مردم عزیزمان، به آنها قول می‌دهیم که به‌صورت صد درصدی در تلاشیم تا شرایط را به حالت عادی برگردد و تا الان هم توانستیم تا حدی موفق عمل کنیم.

مقصود اسعدی سامانی درباره کلیه پروازهایی که باطل شده، گفت: مسافران می‌توانند به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر آژانس‌ها مراجعه کنند و نسبت به استرداد کامل بهای بلیت‌شان اعم از پروازهای چارتری و پروازهای برنامه‌ای اقدام کنند. لازم به ذکر است که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و اگر مشکلی پیش آمد می‌توانند با همکاران ما در سازمان هواپیمایی کشوری به شماره تماس: 66078700 الی 9 تماس بگیرند و همکاران ما در سازمان قطعا به موضوع پیش‌آمده رسیدگی خواهند کرد. ضمن اینکه به همه شرکت‌های هواپیمایی هم تاکید شده تا خدمات مناسب برای پروازهایی که بلیت‌شان باطل شده را ارائه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.