| کد خبر: 15852 |

نظرها و خبرها◄ روند کند رسیدگی به سوانح هوایی / تصمیمات غیر کارشناسی در صنعت هوایی

تین نیوز | وقوع سانحه هوایی هفته گذشته اگر چه همه نگاه‌ها را به سطح ایمنی حمل و نقل هوایی کشورمان معطوف کرد اما بودند کسانی که قبل از وقوع این حادثه نیز با برشمردن کاستی‌هایی موجود در این بخش، نسبت به وقوع حوادث احتمالی هشدار داده بودند.

1- گشایش در صنعت هوانوردی از نتایج مثبت عملکرد یک‌ساله دولت است
تین نیوز | چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...فرزانه شرفبانی، دبیر انجمن علمی حمل و نقل هوایی  گفت: در بازه زمانی که گشایش هایی در سیاست خارجی ایجاد شده با کاهش بخشی از تحریم ها و امکان عقد قرارداد با شرکت های هوایی، فرصت مناسب برای رشد و توسعه و ترمیم ناوگان هوایی کشور فراهم شده است...
مطلب کامل

نظر | روند کند رسیدگی به سوانحه هوایی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۱۷ در مورد این مطلب:
سازمان هواپیمایی کشوری تا کنون به این اندازه دچار رکود نبوده است. از فرصت به وجود آمده برای رفع تحریم‌ها هیچ استفاده خاصی نشد. دو نفر از بهترین خلبانان مملکت از بین رفتند. خلبانان پاکستانی با هواپیمای ملخی برای تست تجهیزات فرودگاه کلی پول از ما دریافت داشتند. روند رسیدگی به سوانح بسیار کند است. شما برای ثبت و تاسیس یک شرکت حداقل شش ماه باید رفت و آمد کنید تا تازه شما را وارد کارهای اداری نمایند. حالا اگر اینها گشایش هستند پس درود و صد درود بر این شما. راستی آقای جهانگیریان هنوز عضو هیئت مدیره انجمن علمی حمل و نقل هوایی هستند؟ آقای خانلری چطور؟ آقای شفتی چطور؟یک تشکل صنفی اسیر امور سیاسی.

نظر | جان كندن ناوگان فرسوده در آشیانه‌ها
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۱۵ در مورد این مطلب:
از كدام گشایش حرف می زنید؟ بهتر است به عنوان معاون شركت هما یك سری به گوشه آشیانه های هما بزنید و جان كندن ناوگان فرسوده خود را در آنجا نظاره كنید. بخش عمده‌ای از گرفتاری‌های این صنعت مربوط به تحریم نیست مربوط به سو مدیریت است.

2- امیدواری به تحقق نتایج مطلوب در نوسازی ناوگان هوایی
تین نیوز | سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...سید محمدحسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدواریم با توجه به اقدامات اخیر دولت در سیاست خارجی و ورود بخشی از قطعات هواپیما، به نتایج مطلوب در نوسازی ناوگان هوایی برسیم... 
مطلب کامل

نظر | به امید نوسازی ناوگان نباشید
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۱۵در مورد این مطلب:
به امید نوسازی ناوگان نباشید زیرا وقتی بدنه هواپیما فرسوده و سالیان سال در پرواز به رروی آن فشارهای متعدد وارد شده و ترك‌های ریز در بدنه آنها وجود دارد كه قابل ترمیم نیست. برروی چنین هواپیمایی موتور نو و قطعات جدید هم نصب شود فرقی نمی كند زیر بدنه قابل ترمیم از نظر خستگی و فرسودگی نیست و امكان وقوع سانحه وجود دارد. بااین وجود با توجه به سن بالای فرسودگی هواپیماهای مسافربری، سازمان هواپیمایی كشوری مجوز ورود هواپیمای بالای 20 سال را به كشور حتی سن بالای 30 سال را هم صادر نموده و اقدام به ورود هواپیما نموده است. خواهشمندم با آبروی كشور وجان مردم بازی نكنید صد رحمت به هواپیماهای توپولف .....

3- حق مشتریان ناتوان برای استفاده از خدمات ویژه
 تین نیوز | شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ... شرکت های هواپیمایی ملزم به فراهم آوردن امکانات و تسهیلات ضروری جهت سوار شدن مسافران ناتوان به هواپیما به صورت رایگان می باشند. آنها نباید هیچ تفاوتی و تبعیضی میان این نوع افراد و سایرین در مورد فروش بلیت و یا بهای آن قائل گردند و بابت ارایه خدمات ویژه از افراد ناتوان مبلغ اضافی دریافت دارند... 
مطلب کامل

نظر | عدم ارایه خدمات ویژه به مسافران
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۱۱ در مورد این مطلب:
مدتی است این خدمات ویژه به مسافران ارائه نمی گردد و جالب اینجا است كه مسافر به محض ورود به فرودگاه و در صورتی كه بخواهد از خدمات ویژه برای حمل ویلچر استفاده کند باید مبلغ 40 هزار تومان پرداخت نماید. این در صورتی است كه چنین شرطی در بلیت ذكر نشده است.
حال فكر كنید مسافری در هنگام ورود به فرودگاه پول همراه نداشته باشد، من به چشم خودم دیدم كه مدیر ترمینال 4 مهرآباد در برخورد با مسافر شاكی و خسته چه عباراتی را به كار می برد. ای كاش حاكمیت در صنعت هوانوردی تعریف و اجرائی می‌شد. 

4- توجه به شایسته سالاری در انتخاب مدیران، از شعار تا واقعیت
تین نیوز | دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...انتخاب مدیران بر اساس معیارهای همگانی (شایسته سالاری) موجب دستیابی سریعتر به اهداف سازمانی و به دنبال آن رضایتمندی بیشتر کارکنان که سرمایه انسانی و اصلی سازمان هستند و در نتیجه کارایی بالاتر و افزایش گردش اقتصادی مطلوب تر خواهد شد... 
مطلب کامل

نظر | تصمیمات غیر كارشناسی در صنعت هوایی 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۱۳در مورد این مطلب:
تا كنون هیچ پست و سمتی بر اساس شایسته سالاری چه در فرودگاه‌های كشور و چه در سازمان هواپیمایی كشوری واگذار نشده است اگر این موضوع اجرا می‌شد به این وضعیت در صنعت نمی رسیدیم كه باری به هر جهت حركت كنیم. راندمان در صنعت هوائی به دلیل تصمیمات متعدد و غیر كارشناسی در حال نزول بوده و شركت های هوایی از این خلاء سو استفاده نموده و از شرایط وجود تحریم به نفع خود و دور زدن قانون استفاده می كنند .تا وقتی كه سانحه ای رخ ندهد هیچ عكس العملی نخواهیم داشت با وقوع سانحه دوباره همه چیز زیر ذره بین رفته و بررسی خواهد شد كه آن روز دیر خواهد بود. در حال حاضر و در دنیای امروز ما وقتی برای آزمون و خطا نداریم . بهتر است هر شخص و فردی را با توجه به تخصص و تجربه و سابقه اخذشده به جایی بگماریم و نه به دلیل هم باند بودن و یا هم فكر بودن و یا خوب امضاء دادن. شخصی با داشتن لیسانس معارف، رئیس دانشكده هوایی شده بود و آنجا را تنزل داده همچنین است گماردن افراد با سطح لیسانس متفرقه در مقام مدیر كلی با توجه به وجود پرسنل كارشناس ارشد در ان سیستم. 
چه كسی جوابگوی این ملت خواهد بود كه به ما اعتماد نموده و هزینه تجربیات و تحصیلات فرد را از این پول ملت پرداخت نموده است.شغل ومناصب تخصصی را سیاسی و فامیلی نكنیم چون فردا دیر است.

5- تهدید سلامت ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد/ پیشنهاد محدودیت زمانی در پروازهای مهرآباد
تین نیوز | شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...همسایگان فرودگاه مهرآباد در آلوده ترین منطقه از لحاظ آلودگی صوتی و هوا زندگی می کنند. برخی از تحقیقات علمی نشان می دهد کودکان این منطقه نسبت به همسالانشان از ضریب هوشی کمتری برخوردارند اما مسئولان هیچ برنامه ای برای ساماندهی مشکلات این منطقه ندارند...
مطلب کامل

نظر |تعامل شهر و فرودگاه اجتناب ناپذیر است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۴-۳۰در مورد این مطلب:
حذف فرودگاه مهرآباد فقط پاك كردن صورت مسئله است زیرا در هر نقطه ای كه فرودگاه باشد شهر ها با گسترششان آن فرودگاه را احاطه می‌کنند. پس تعامل شهر و فرودگاه اجتناب ناپذیر است.
در كشور ما نیز وضع ویژه است ببینید حداقل در این سی و اندی سال با فرودگاه امام چه كردیم هنوز به یك عزم ملی و به یك یكپارچگی در تصمیم برای فرودگاه امام نرسیدیم. گره های فراوانی پیش روی فرودگاه امام است كه با این رویه وزارت راه باز نشدنی است.
اگر تمام اعاظمی كه در صدر این مقاله افاضه فیض نموده اند به این دیدگاه واحد برسند كه كار را به یك ارگان و یك دستگاه بسپارند و بقیه حمایت كنند این معضل حل شدنی است. نمونه های آن در كشور های همجوار اتفاق افتاده است پس چیز عجیب و غریبی نیست. اما مهرآباد حذف شدنی نیست بلكه باید ترافیك آن كنترل شود، حذف پایگاه هوائی، انتقال ساختمان های تمامی ایر لاین ها به شهر فرودگاهی امام، واگذاری بخش های مهمی همچون ایران ایر، گمرك و ....... به بخش های دیگر و تغییر كاربری آنها قطعا كم هزینه تر از سایر اصلاحات است.
اما راهكار آلودگی صوتی در دنیا با بهره گیری از سامانه های Noise Abatement & Monitoring امكان پذیر است در این سامانه ها ابتدا هواپیما ها مجهز به این سیستم شده و سپس در روی زمین سامانه های برای ثبت میزان دسیبل صوتی نصب ( البته با تعریف ساده و عام الفهم ) و هواپیما ها ملزم به رعایت می گردند و اتفاقا در صورت تخلف جریمه می‌شوند.
اما ما نه تنها این سامانه را نداریم بلكه با الزامات سیاسی و با توجیه نیاز به صندلی پروازی در همین اواخر از هواپیماهای 707 ساها نیز استفاده می كنیم.
پس می بینیم كه به جای راه حل منطقی دنبال سر و صدای رسانه ای و شنا خلاف جریان آب هستند و نه راه حل منطقی آن!! 

نظر | فرودگاه‌ها بايد از مناطق مسكونی فاصله استاندارد داشته باشند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۱۰ در مورد این مطلب:
آلودگی‌های صوتی و هوا برای انسان مضر است. فرودگاه‌ها آلودگی‌های صوتی و هوا دارند. پس فرودگاه‌ها بايد از مناطق مسكونی فاصله استاندارد داشته باشند. چيزی مهمتر از سلامتی انسانها داريم؟ نه داريم ؟

6- مدیران فرودگاهی بر تامین تجهیزات ناوبری تمرکز کنند
تین نیوز | چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...علی‌اکبر آقایی نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مدیران شركت فرودگاه‌های كشور دغدغه‌یی جز بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های ناوبری هوایی نداشته باشند...
مطلب کامل

نظر | تجهیزات، نیروی انسانی و به کارگیری شیوه های نوین مدیریت؛ ملزومات ارایه سرویس ایمن
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۵-۱۷در مورد این مطلب:
تجهیزات در کنار نیروی انسانی و به کارگیری شیوه های نوین مدیریت فضا و بسیاری از عوامل دیگر زمینه جذب و ارایه سرویس ایمن را فراهم می‌کند.
به نظر می‌رسد در حال حاضر فقدان نیروی کار کیفی و دانش فنی به خصوص در بخش مدیریت و مشاغل تخصصی، شرکت فرودگاه‌های کشور را با مشکل مواجه کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.