| کد خبر: 158359 |

نوسازی تجهیزات مکانیکی و الکتریکی فرودگاه‌ها پس از نیم قرن

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی با بیان اینکه طی سال 95 و 96 تجهیزات الکتریکال و مکانیکال با عمر 40 تا 60 سال نوسازی شده اند، از انجام 70 درصد عملیات نصب این تجهیزات خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی با بیان اینکه طی سال 95 و 96 تجهیزات الکتریکال و مکانیکال با عمر 40 تا 60 سال نوسازی شده اند، از انجام 70 درصد عملیات نصب این تجهیزات خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، میرسعید صفی‌نیا درباره مهمترین اقدامات انجام شده در اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی در سال جاری توضیح داد وگفت: در شش ماه نخست امسال بر تامین تسهیلات و تجهیزاتی که ارتباط مستقیم با مسافران دارند؛ از جمله صندلی، کانتر، ترازو، پله برقی، آسانسور و تابلوی راهنمای مسافر جدید تمرکز کردیم.

وی افزود: تا دو سال پیش تابلوهای راهنمای مسافر فرودگاه های کشور سنتی بودند و اکنون نصب تابلوهای جدید در 17 فرودگاه بزرگ در دست اجراست.

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی با بیان اینکه امسال تجهیزات سرویسهای هوانوردی را نیز خصوصا در مرزهای هوایی بزرگ نوسازی کرده ایم، توضیح داد: امسال با صرف 12 میلیارد تومان اعتبار 19 دستگاه موتور برق 1000K  را در شش فرودگاه کشور شامل رشت، کرمانشاه، زاهدان، کرمان، اصفهان و مهرآباد نصب کردیم و تا پایان امسال 10 موتور برق ژنراتور را در پنج فرودگاه دیگر نصب خوهیم کرد. همچنین سیستم ناوبری بصری (روشنایی باند) هفت فرودگاه شامل باند 29 راست فرودگاه مهرآباد، بجنورد، رشت، زنجان، رفسنجان، ایرانشهر و کرمان را پس از 48 تا 55 سال نوسازی کردیم و نوسازی این سیستم در سه فرودگاه دیگر (اهواز، زاهدان و بوشهر) نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دو سیستم پالس بصری کمک ناوبری در فرودگاه گرگان عملیاتی شده و تجهیز آن در فرودگاه یزد شروع شده است، افزود: مهمترین پروژه ما در سال جاری نوسازی همزمان سیستم روشنایی و سیستم الکتریکال و مکانیکال مهرآباد بوده است. سیستم مکانیکال این فرودگاه متعلق به 48 سال پیش، مکانیکال آن برای 40 سال قبل و روشنایی باند نیز متعلق به 50 سال پیش بوده و همچنین موتور برق آن نیز 58 سال عمر داشته است.

صفی نیا گفت: همزمان در فرودگاه مهرآباد شش دستگاه ایربریج را نصب کرده ایم که سه دهنه در دهه فجر و بقیه در هفته دولت سال 97 به بهره برداری می رسند. همچنین دو ایربریج را در فرودگاه بندرعباس آماده در دست افتتاح داریم.

وی با اشاره به اینکه طی سال های 95 و 96، 200 میلیارد تومان اعتبار سرمایه ای صرف نوسازی تجهیزات الکتریکال و مکانیکال با عمر بالای 40 تا 60 سال فرودگاه های کشور شده است،  افزود: 70 درصد عملیات نصب این تجهیزات شامل روشنایی باند، ترانسفورماتورها، تابلوی فشار قوی و ضعیف و متوسط، موتور ژنراتورها، هواسازها، چیلرها و غیره را انجام داده ایم.

صفی نیا همچنین گفت: از سال 93 تاکنون 380 میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات الکتریکال، مکانیکال و خدمات مسافری هزینه کرده ایم.

براساس گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوری هوایی ایران، وی با بیان اینکه تا پایان سال 98 تمام تجهیزات فرودگاهی زیر 10 سال سن خواهند داشت، افزود: برای ادامه پروژه ها به 250 میلیارد  تومان اعتبار نیاز داریم.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.