| کد خبر: 157028 |

◄ تداوم سودآوری شرکت بزرگ هواپیمایی در سال آینده

ر حال حاضر شرایط مناسبی برای صنعت جهانی حمل‌ونقل هوایی ایجاد شده است. ما استراتژی مشخصی با هدف رسیدن به عملکرد بهتر را ارائه می‌دهیم. تعداد سفرها بالا رفته و تقاضا برای محموله هوایی در بیش از یک دهه به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش داشته است. اشتغال در حال رشد بوده، مسیرهای بیشتری باز شده است و خطوط هوایی در حال دستیابی به سطوح پایدار سودآوری می باشد. با این حال، هنوز هم کار دشواری را پیش رو داریم و همچنین با افزایش هزینه‌های سوخت، نیروی کار و هزینه‌های زیربنایی مواجه هستیم

تین نیوز

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) پیش‌بینی می‌کند که درآمد خالص صنعت هوایی در سال آینده میلادی به 38.4 میلیارد دلار می‌رسد که با این حساب رشد 34.5 میلیارد دلاری خالص  از آن انتظار می‌رود.

نکات برجسته عملکردهای مورد  انتظار در سال 2018 شامل مواردی چون کاهش جزئی بودجه احتیاطی عملیاتی به 8.1 درصد (از 8.3 درصد در سال 2017)، بهبود در بودجه احتیاطی تا 4.7 درصد (از 4.6 درصد در سال 2017)، افزایش درآمد کلی به 824 میلیارد دلار  ، افزایش درآمد حاصل از تعداد مسافرها به 4.3 میلیارد دلار ، افزایش محموله به 62.5 میلیون تن و میانگین درآمد خالص یک مسافر  است.

تقاضای زیاد، بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها به شرکت‌های هواپیمایی کمک خواهد کرد سودآوری خالص را در سال 2018 افزایش دهند. با وجود افزایش هزینه‌ها، انتظار می‌رود سال آینده میلادی، چهارمین سال متوالی سود پایدار با بازده سرمایه‌گذاری 9.4 درصد بالاتر از میانگین سرمایه صنعت باشد.

 الکساندر دونانیک مدیرعامل یاتا، گفت: «در حال حاضر شرایط مناسبی برای صنعت جهانی حمل‌ونقل هوایی  ایجاد شده است. ما استراتژی مشخصی با هدف رسیدن به عملکرد بهتر را ارائه می‌دهیم. تعداد سفرها بالا رفته و تقاضا برای محموله هوایی در بیش از یک دهه به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش داشته است. اشتغال در حال رشد بوده، مسیرهای بیشتری باز شده است و خطوط هوایی در حال دستیابی به سطوح پایدار سودآوری می باشد. با این حال، هنوز هم  کار دشواری را پیش رو داریم و همچنین با افزایش هزینه‌های سوخت، نیروی کار و هزینه‌های زیربنایی مواجه هستیم.»

صنعت هوایی همچنین با چالش‌های بلندمدت دیگری مواجه است که حل بسیاری از آن‌ها توسط دولت انجام خواهد شد. این صنعت در واقع به عنوان تجارتی آزاد و مشکل‌گشا شناخته می شود. به منظور رسیدن به پتانسیلی کامل، دولت‌ها می بایست استانداردهای جهانی اجرای عملکرد خود در زمینه امنیت، سطح معقول مالیات، ارائه مقررات دقیق‌تر و ساخت زیرساخت‌های مقرون‌به‌صرفه برای مقابله با تقاضای رو به رشد را افزایش دهد. مزایای حمل‌ونقل هوایی متقاعد کننده است . 2.7 میلیون شغل مستقیم و حمایت حیاتی برای 3.5 درصد از فعالیت اقتصادی جهانی را شامل می‌شود و صنعت آمادگی همکاری با دولت  با هدف  تقویت پایه‌های ارتباط جهانی برای نیل به زندگی مدرن حیاتی را نیز دارد.

عملکرد در سال 2018

مسافر: انتظار می‌رود که تعداد مسافرها در سال 2018 به 4.3 میلیارد افزایش یابد. همچنین ترافیک مسافرتی (کیلومتر درآمد مسافر یا RPK ها) 6.0 درصد باشد کمی پایین‌تر از رشد 7.5 درصد در سال 2017، اما هنوز هم از متوسط ​​10 سال گذشته پیشی گرفته است. این امر باعث می‌شود عامل میانگین بار به 81.4 درصد رسیده و باعث بهبود رشد 3.0 درصد شود. انتظار می‌رود که درآمد کسب‌وکار مسافر تا 581 میلیارد دلار افزایش یابد (افزایش 9.2 درصدی در سال 2017 با رقم 532 میلیارد دلار). عملکرد قوی کسب‌وکار مسافر با رشد قابل‌توجه تولید ناخالص داخلی 3.1 درصد (بالاترین عملکرد از سال 2010) پشتیبانی می‌شود.

بار: تجارت بار همچنان از روند صعودی در حجم، با بهبود در عملکرد، سود می‌برد. انتظار می‌رود این حجم در سال 2018 به میزان 4.5 درصد افزایش یابد. افزایش حجم بار در سال 2017 ناشی از شرکت‌هایی بود که نیاز به سرمایه‌گذاری سریع داشتند تا به تقاضای غیرمنتظره حمل بار، پاسخ دهند. این موضوع باعث شد حجم کالا در تجارت جهانی معادل دو برابر (4.3 درصد) رشد کند. انتظار می‌رود که میزان بار در سال 2018 به میزان 4.0 درصد افزایش یابد (کندتر از 5.0 درصد در سال 2017). همچنین پیش‌بینی می‌شود رشد تجارت الکترونیک از رشد روزافزون در تجارت بار فراتر از میزان رشد تجارت جهانی در سال 2018 باشد. درآمدهای بارگیری در سال 2018 نیز به 59.2 میلیارد دلار خواهد رسید (تا 8.6 درصد بالاتر از درآمد 2017 که 54.5 میلیارد دلار بود).

منبع: انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.