| کد خبر: 156928 |

اولین ایرشو بزرگ ترکیه و اهمیت حضور ایران

نوید مقصودی در کروه تلگرامی اولین نمایشگاه بزرگ هوایی یا ایرشو کشور ترکیه (یوراسیا 2018) در اولین روزهای اردیبهشت ماه آینده در فرودگاه آنتالیای این کشور برگزار می‌شود.

تین نیوز

نوید مقصودی * اولین نمایشگاه بزرگ هوایی یا ایرشو کشور ترکیه (یوراسیا 2018) در اولین روزهای اردیبهشت ماه آینده در فرودگاه آنتالیای این کشور برگزار می‌شود. این رویداد که ترکها از آن با توصیف Game Changing Event در صنعت هوایی و هوافضای اروپا و آسیا یاد میکنند از حمایت دفتر ریاست جمهوری این کشور برخوردار بوده و قرار است گردش مالی حدود 40 میلیارد دلاری را در اولین دوره خود به ثبت برساند.

فارغ از اینکه این رویداد بزرگ چه ویژگیهایی دارد یا قرار است جای دبی ایرشو یا ماکس یا لبورژه یا فارنبرو را بگیرد، مواردی وجود دارد که لزوم توجه و حضور جمهوری اسلامی ایران را دو چندان میکند.

با بسته شدن درهای دبی ایرشو به روی شرکتهای ایرانی، کشورمان طی سالهای گذشته عملاً از یک حضور بین المللی نمایشگاهی منطقه ای در حوزه هوایی و هوافضا محروم مانده است. تنها حضور فرامرزی ما در این حوزه به نمایشگاه ماکس روسیه محدود میشود که البته آن هم هرگز نمیتواند جایگزین یک حضور منطقه ای شود و البته حضور در آن مختصات خاص خود را داراست.

ایرشو یوراسیا – همان طور که از نامش پیداست – نقطه تلاقی اروپا و آسیا است. حضور شرکتهای هوایی و هوافضایی ایرانی در این رویداد به لحاظ گسترش مبادلات تجاری و بازرگانی و کاهش اثر تحریم‌ها حایز اهمیت است. حضور در ترکیه نیاز به ویزا ندارد و البته هزینه های حضور نیز بسیار پایینتر از رویدادهای مشابهی مانند نمایشگاه ایلای برلین است.

ضمن اینکه هر آنچه که باید در یک نمایشگاه بزرگ هوافضایی جهانی جمع باشد در یوراسیا جمع است؛ از بوئینگ و ایرباس گرفته تا کَتیک و اَویک چین و از آریان اسپیس گرفته تا کاوازاکی ژاپن و البته خوشه های کوچک فناور از سراسر منطقه و جهان.

یوراسیا اولین رویدادبزرگ جهانی است که کشور ما شانس به پرواز درآوردن محصولات پرنده خود در حوزه سبک و فوق سبک را داراست. آیا زمان آن نرسیده که پرنده های بومی ایرانی در یک ایرشو جهانی به پرواز درآیند؟

ترکیه می‌تواند نقاط ضعف ایران را در ارتباط با بازارهای خارجی پوشش دهد و ایران نیز با توجه به سطح فنی بالا می‌تواند از پلتفرمهای استاندارد شرکت‌های ترک برای صادرات محصولات و حضور در زنجیره تامین قطعات هوایی جهان استفاده کند.

از همه موارد مهمتر، نمایشگاه هوایی کیش سال آینده جمهوری اسلامی ایران است که قطعاً حضور قدرتمندانه در یوراسیا میتواند به دعوت از شرکتهای جهانی (بخصوص از کشور ترکیه) کمک شایان کند.

یوراسیا فرصتی سهل و آسان برای حضور صنعت هوایی ایران در جهان است.

 

*کارشناس ارشد و تحلیلگر صنعت هوافضا و هوانوردى

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.