| کد خبر: 151243 |

◄ ترکمن ها ناجی جیب مسافران هوایی ایرانی

سید‌محمد احمدی ، سفیر ایران در «عشق‌آباد» از تلاش ترکمنستان برای رفع مشکلات بین شرکت‌های هواپیمایی دو کشور به منظور برقراری پرواز مستقیم به ایران خبر داده است.

تین نیوز

سید‌محمد احمدی ، سفیر ایران در «عشق‌آباد» از تلاش ترکمنستان برای رفع مشکلات بین  شرکت‌های هواپیمایی دو کشور به منظور برقراری پرواز مستقیم به ایران خبر داده است.

به گزارش تین‌نیوز، سال گذشته رحمت‌الله خرمالی رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان  در نشست هم‌اندیشی درباره مسائل و مشکلات خراسان شمالی و ترکمنستان از توافق برای پرواز مستقیم عشق‌آباد ـ تهران خبرداد و اظهار کرد: به‌زودی هفته‌ای دو پرواز مستقیم بین این دو کشور انجام می‌شود.

این در حالی است که تاکنون پرواز مستقیم ایران-ترکمنستان برقرار نشده است و سفرهوایی از ایران به کشور ترکمنستان فقط از طریق پرواز‌های غیرمستقیم صورت می‌گیرد.

در حال حاضر ایرلاین‌های کشورهای دبی، آذرباییجان، ترکیه، کویت و امارات و حتی ایرلاین‌هایی نظیر لوفت‌هانزا امکان سفر از ایران به ترکمنستان را فراهم می‌کنند.

تنها انتخاب مسافران ایرانی برای سفر به ترکمنستان پرواز‌های غیرمستقیم است. مسافران برای سفر به این کشور ابتدا باید وارد فرودگاه کشو‌رهای همسایه نظیر دبی، امارت، ترکیه و آذربایجانشوند. حتی مسافران مجبور هستند از دو ایرلاین برای سفر به ترکمنستان استفاده کنند. در بیش‌تر این پروازها با یک ایرلاین که می‌تواند داخلی باشد به فرودگاه یکی از کشورهای مجاور سفر کرده و با هواپیمای یک شرکت دیگر که حتما خارجی است سفر به ترکمنستان به اتمام می‌رسد.

پرواز غیر‌مستقیم ترکمنستان هزینه‌ای بالغ بر دو تا پنج میلیون تومان را به مسافران ایرانی تحمیل می‌کند. ایرانیان ضمن صرف هزینه بیشتر به لحاظ غیرمستقیم بودن این پروازها برای سفر هوایی به ترکمنستان زمان زیادی را نیز در فرودگاه  کشو‌‌رهای همسایه در انتظار پرواز به ترکمنستان صرف می‌کنند.

چندی پیش سفیر ایران در ترکمنستان  از پیگیری فعال راه‌اندازی خط هوایی بین ترکمنستان و ایران خبر داده بود.

سید محمد احمدی به خبرگزاری فارس گفته است: ما در این زمینه با مقامات و مسئولین مربوطه مذاکرات مستمری را انجام می‌دهیم و قرار است پس از رفع مشکلات فنی بین شرکت هواپیمایی 2 کشور، شاهد راه‌اندازی خط هوایی باشیم که در واقع یک ضرورت مهم است.

ترکمنستان در موقعیتی مناسب و متصل کننده شرق به غرب در منطقه آسیای مرکزی و آسیا است و زیربنای خوبی در زمینه حمل‌ونقل و ترانزیت ایجاد کرده است.

با توجه به فعال بودن ترانزیت دریایی و ریلی بین ایران و ترکمنستان نیاز به برقراری پرواز مستقیم بین این دو  همسایه به عنوان زیرساخت ترانزیت هوایی و گردشگری بیش از پیش احساس می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.