| کد خبر: 14803 |

سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها؛ از این پس فقط در قالب طرح جامع فرودگاهی

تین نیوز | عضو شورای‌عالی تدوین طرح جامع حمل و نقل کشور با اشاره به عدم تحقق هدف‌گذاری برخی از طرح‌های فرودگاهی، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که سرمایه‌گذاری در ‌فرودگاه‌ها و بهره‌برداری از تجهیزات آنها در چارچوب طرح جامع فرودگاهی انجام شود.
 
علی‌رضا منظری درباره طرح جامع فرودگاهی کشور اظهار داشت: ‌بخش فرودگاهی کشور شامل دو رکن اساسی ‌«فرودگاه» و «خدمات هوانوردی» است که هر دو‌‌ نیازمند داشتن طرح جامع هستند تا در قالب آن طرح جامع، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری ‌انجام شود به شکلی که به اهداف کلی طرح جامع حمل و نقل کشور دست یابیم.
 
منظری ادامه داد:‌ در بخش فرودگاهی کشور، از سال‌های 1370 و 1371 ‌تلاش برای تهیه طرح جامع فرودگاهی وجود داشته است تا برای فرودگاه‌های مختلف کشور هر کدام طرحی ‌جامع تهیه شود، حتی برخی از طرح‌های جامع فرودگاه‌های کشور چند بار مورد تجدید نظر قرار گرفته است.
 
عضو شورای‌عالی تدوین طرح جامع حمل و نقل کشور ادامه داد: در این طرح‌های جامع فرودگاهی، سرنوشت آینده فرودگاه‌ها با توجه به آمار جابه‌جایی مسافر و اوضاع سیاسی - اقتصادی منطقه فرودگاه بررسی و پیش‌بینی شده است که در طرح‌های جامع 5، 10 و 15 سال آینده، امکان جابه‌جایی چه حجمی از مسافر وجود دارد.
 
منظری ‌اظهار داشت: ‌در همین راستا در قالب آن طرح جامع، سرمایه‌گذاری و تأمین تجهیزات به شکلی خواهد بود که پاسخگوی تقاضاهایی که قرار است افزایش یابد، باشد.
 
عضو حقوق‌دان شورای‌عالی هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در عرصه تهیه طرح جامع فرودگاهی فعالیت‌های مطلوبی انجام شده است، گفت: با این حال ‌می‌توان این نقد را وارد کرد که در چارچوب آن طرح جامع، تصمیم‌گیری بر مبنای اجرا انجام نشده است مثلاً در برخی مکان‌ها‌ سرمایه‌گذاری انجام شده ‌است که در حال حاضر بر اساس آن پیش‌بینی‌ها، مسافر کمتری در حال جابه‌جایی است و از آن ظرفیت‌ها استفاده بهینه نداریم.
 
عضو شورای‌عالی تدوین طرح جامع حمل و نقل کشور افزود: بر عکس این قضیه هم صادق است مثلاً در برخی فرودگاه‌ها میزان سرمایه‌گذاری و تجهیز به اهداف پیش‌بینی شده جابه‌جایی مسافر نزدیک است، اما در برخی از فرودگاه‌ها ‌تقاضای سفر بیش از امکانات فرودگاه‌ها است زیرا سرمایه‌گذاری کمتری انجام شده است.
 
منظری تاکید کرد: اگر این امکان ایجاد شود که در آینده سرمایه‌گذاری در ‌فرودگاه و بهره‌برداری از تجهیزات آنها در چارچوب طرح جامع فرودگاهی انجام شود، طبیعتاً وضعیت بهینه‌ای در توسعه خواهیم داشت و سرمایه را بیهوده هدر نداده‌ایم ضمن آنکه مشوقی برای حضور سرمایه‌گذاری خصوصی ایجاد خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.