| کد خبر: 144829 |

پرواز مستقیم اصفهان - دمشق از 19 شهریور

حسن امجدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فرودگاه اصفهان یکی از 7 فرودگاه‌های بزرگ کشور و سومین رتبه تعداد مسافر بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) و مشهد را دارد.

تین نیوز

حسن امجدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فرودگاه اصفهان یکی از 7 فرودگاه‌های بزرگ کشور و سومین رتبه تعداد مسافر بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) و مشهد را دارد.

به گزارش فارس، وی افزود: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در پذیرش و اعزام پروازهای داخلی رتبه پنجم کشور را داشته و موقعیت ویژه‌ای در بحث گردشگری و استراتژیک دارد؛ صنعت گردشگری یکی از بزرگترین صنایع جهان و موتور توسعه کشورهای پیشرفته محسوب و باعث می‌شود ضمن آشنایی آداب و رسوم مردم کشورهای مختلف با یکدیگر، درآمدزایی نیز ایجاد شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: از ابتدای دولت یازدهم صنعت گردشگری در فرودگاه اصفهان رشد چشمگیری داشته است، رشد گردشگری استان اصفهان از 61 هزار و 500 نفر گردشگر در سال 91 به بیش از 351 هزار نفر در سال 95 رسید که این میزان افزایش یعنی 5 برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه هر شهر در حقیقت دروازه طلایی ورود گردشگران داخلی و خارجی و یکی از بزرگترین گلوگاه‌های توسعه گردشگری هر شهر محسوب می‌شود.

** سهم 60 درصدی اصفهان در پروازهای کشور

امجدی بیان داشت: استان اصفهان در مرکز کشور و در مسیر کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب قرار گرفته که روزانه بیش از 60 درصد پروازهای کشور از فراز فرودگاه اصفهان عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به همراه 12 استان دیگر جزو استان‌های معین پایتخت کشور است، تصریح کرد: در صنعت هواپیمایی اگر به هر دلیل پروازی موفق به فرود نشود، فرودگاه جایگزین برای فرود آن پرواز در نظر گرفته می‌شود که فرودگاه اصفهان جایگزین فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و دیگر فرودگاه‎های کشور است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان اذعان داشت: در تاریخ 4 دی ماه 95 بیش از 21 پرواز در شرایط اضطراری در پارکینگ فرودگاه شهید بهشتی اصفهان پارک شد و این در حالی است که ظرفیت پارکینگ این فرودگاه برای فرود پروازهای اضطراری در هر روز 10 فروند هواپیماست.

** پرواز مستقیم اصفهان-دمشق از 19 شهریور

وی یادآور شد: در سال گذشته 12 پرواز اضطراری و در 3 ماهه نخست امسال نیز 3 پرواز اضطراری در فرودگاه اصفهان فرود آمده است؛ پرواز مستقیم اصفهان-دمشق از 19 شهریورماه سال جاری به صورت هفتگی توسط شرکت هواپیمایی «شام‌ویکس» به سوریه برقرار خواهد شد.

امجدی با اشاره به پروازهای جدید فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اضافه کرد: همچنین پرواز مستقیم اصفهان-وین به مقصد به صورت 4 روز در  هفته(روزهای شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه) صورت می‌گیرد؛ پرواز مستقیم اصفهان-ازمیر نیز چهارشنبه‌ها برای سفر به ترکیه انجام می‌شود.

وی عنوان داشت: پرواز مستقیم اصفهان-سم‌پترزبورگ یک روز در هفته و پرواز مستقیم اصفهان-تفلیس نیز در روزهای سه‌شنبه‌ و جمعه‌ انجام می‌شود؛ در مجموعه پروازها از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به 19 مقصد داخلی و 14 مقصد خارجی انجام می‌شود؛ پرواز مستقیم اصفهان-آدنا و اصفهان- مسکو نیز از دیگر مسیرهای جدید پروازهای خارجی از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان اظهار داشت: تحریم‌ها باعث شده تا عمر ناوگان هوایی کشور به 24 سال رسیده است که ورود پروازهای جدید را با مشکل مواجه کرده است؛ اکثر تأخیرات پروازهای کشور به علت مشکلات ناشی از تحریم است.

** توسعه اراضی فرودگاه اصفهان به 15 هزار متر مربع

وی تأکید کرد: روزانه 70 پرواز داخلی و 12 پرواز خارجی از مبدأ فرودگاه شهید بهشتی اصفهان صورت می‌گیرد؛ اگر فرودگاه را مستقل از شهر بدانیم خروجی خاصی در رسیدن به اهداف خود نخواهیم داشت، بنابراین باید دیدی فراسازمانی نسبت به فرودگاه‌ها وجود داشته باشد.

امجدی ابراز داشت: وسعت ترمینال خارجی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان طی بازه زمانی 15 ماهه، از 6 هزار متر مربع به 15 هزار متر مربع افزایش خواهد یافت که در جذب گردشگران خارجی بسیار تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: اراضی که در اختیار فرودگاه اصفهان است تقریباً اشباع شده و ما با محدودیت اراضی مواجه هستیم؛ اگر قرار باشد این فرودگاه توسعه پیدا کند باید از طریق دولت پیگیری شود که البته جزو اولویت‌های دولت است.

** بدهی‌ها به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به 11 میلیارد تومان رسیده است

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با امضای تفاهمنامه‌ای از طریق وزارت دفاع، اراضی قابل توجهی برای توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به این فرودگاه تحویل داده شود که در این صورت تغییر بسیار شگرفی در توسعه صنعت گردشگری استان اصفهان رخ خواهد داد.

وی بیان داشت: مجموع بدهی‌ها به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از سال 95 تاکنون نزدیک به 11 میلیارد تومان رسیده است؛ شرکت‌های هواپیمایی «سامان»، «همراه کوشا کیش» و «هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران» از جمله شرکت‌های خدمات فرودگاهی و هلدینگ فعال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است.

امجدی با اشاره به میانگین تأخیر در پروازهای استان اصفهان گفت: میانگین تأخیر در پروازهای ورودی و خروجی از مبدأ فرودگاه شهید بهشتی اصفهان 16 دقیقه به ازای هر پرواز است که بخش عمده این تأخیرات مشکلات ناشی از تحریم‌هاست.

** حمایت شورای شهر دوره چهارم اصفهان جهت نوسازی تاکسی‌های فرودگاه

وی تصریح کرد: شرکت‌های «آتا»، «ایران‌ایر»، «ایرتور»، «آسمان»، «تابان»، «ماهان»،«زاگرس»، «معراج»، «کیش‌ایر»، «نفت» و«کاسپین» از شرکت‌های هواپیمایی فعال داخلی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان هستند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان متذکر شد: همچنین شرکت‌های «ترکیش‌ایر»، «العراقیه»، «العربیه»، «فلای‌دبی»، «تیل‌ویند»، «اتریش‌ایر»، «پگاسوس» و «چام‌وینگز» از شرکت‌های هواپیمایی فعال خارجی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است.

وی در ادامه افزود: با همراهی و همکاری دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری اصفهان کلیه تاکسی‌های فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نوسازی شده و خط منظم اتوبوس‌رانی از سطح شهر با همکاری سازمان اتوبوسرانی به فرودگاه شهید بهشتی برقرار شده است.

** رانندگان فرودگاه اصفهان به زبان انگلیسی مسلط می‌شوند

امجدی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: احداث تصفیه‌خانه، بهسازی فرودگاه، توسعه ترمینال خارجی، احداث و تجهیز موتورخانه ترمینال خارجی، احداث ساختمان CIP و مطالعه طرح توسعه پارکینگ هواپیما از جمله پروژه‌های در دست اجرای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان است.

وی بیان داشت: تعداد 23 هزار و 454 پرواز از اول تیرماه 94 تا 31 خرداد ماه 95 در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان صورت گرفته که رشد 13.2 درصدی را به همراه داشته است؛ همچنین در این بازه زمانی 2 میلیون و 704 هزار و 441 مسافر در پروازهای این فرودگاه جابجا شده‌اند که رشد 15 درصدی داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار فارس در رابطه با سطح تسلط رانندگان تاکسی فرودگاه اصفهان به زبان انگلیسی یادآور شد: خواستار ارتقای توانمندی رانندگان تاکسی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در مکالمه زبان انگلیسی هستیم که برای این منظور سازمان تاکسیرانی اصفهان کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی برای این رانندگان را آغاز کرده است.

وی در پایان اذعان داشت: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در سال جاری با 24 فروند پرواز(13 پرواز به مدینه و 11 پرواز به جده) چهارمین ایستگاه از بعد تعداد حاجی در کشور بوده است که 6 هزار و 353 زائر در قالب 44 کاروان برای انجام فریضه حج از این فرودگاه اعزام شدند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.