| کد خبر: 138069 |

افتتاح مسیرهای پروازی خارجی جدید از فرودگاه بین المللی یزد/ اولویت فرودگاه یزد توسعه پروازها در مسیرهای خارجی و داخلی/ انجام ۱۸۰ سورتی پرواز از فرودگاه شهید صدوقی در هفته

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد خبر داد که همزمان با ثبت شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران در یونسکو برنامه توسعه پروازهای خارجی از این فرودگاه دنبال و به زودی در سه مسیر خارجی افتتاحیه خواهیم داشت.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد خبر داد که همزمان با ثبت شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران در یونسکو برنامه توسعه پروازهای خارجی از این فرودگاه دنبال و به زودی در سه مسیر خارجی افتتاحیه خواهیم داشت.

عباس محمدی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی‌های جدید فرودگاه برای افتتاح مسیرهای تازه‌ی خارجی خبر داد و گفت: همزمان با قطعی‌شدن گواهینامه بین المللی یزد در نظر داریم تا این فرودگاه را به یکی ازفرودگاههای خوش رفتار و فعال که به ذائقه مردم خوش آید تبدیل نماییم.

وی با بیان اینکه پیش‌تر از فرودگاه یزد پرواز باکو و عتبات برقرار بود که برای مدتی است پرواز باکو متوقف شده است، گفت: با توجه به اینکه شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و این موضوع به جذب توریست بیشتر کمک می‌کند درصدد توسعه مسیرهای خارجی هستیم. بر همین اساس برقراری پرواز در مسیرهای دبی، استانبول و تفلیس را در دستور کار قرار داده‌ایم و با انجام مذاکره با چارترکنندگان و شرکت‌های هواپیمایی به زودی شاهد افتتاح مسیرهای پروازی خارجی جدیدی از فردگاه بین المللی یزد هستیم.

وی توسعه پروازها در مسیرهای خارجی و داخلی را مهم‌ترین برنامه فعلی فرودگاه دانست و همزمان از توسعه فیزیکی و ایمنی فرودگاه خبر داد و گفت:هم اکنون ۹ فرودگاه بین المللی در کشور داریم که صاحب سابقه‌ی دیرینه هستند و از سالهای گذشته و پیش از انقلاب به عنوان فرودگاههایی که زیر ساخت مناسبی دارند از انها یاد می‌شود. با این حال فرودگاه یزد تنها دو سال است که به عنوان فرودگاه بین المللی اعلام شده است و بر همین اساس ما موظف به توسعه فرودگاه هستیم.

محمدی با تاکید بر اینکه لازم است هر چه سریعتر این عقب‌ماندگی را با برقراری مسیرهای پروازی جدید جبران نماییم، ادامه داد:اخذ گواهینامه بین المللی و فعال کردن سیستم مدیریت ایمنی با هدف استاندار شدن فرودگاه تا مهر ماه و هم‌چنین برنامه ریزی در حوزه سخت افزاری و نصب دستگاه کمک ناوبری از جمله برنامه ها و اولویت‌های فرودگاه برای جبران عقب ماندگی یاد شده است.

به گفته ی محمدی هم اکنون در هفته حدود ۱۸۰ سورتی پرواز از فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام می‌شود. توسعه تجهیزات سخت افزاری نرم افزاری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی هم‌چنین در خصوص فضای ترمینالی فرودگاه یزد گفت:ترمینال ورودی پروازهای داخلی وخارجی فرودگاه بین المللی یزد پس از یک وقفه ی طولانی راه اندازی شد.

 با هدف تسهیل در جابجایی بار، تفکیک مسافر و کاهش ایستایی مسافران ترمینال ورودی جدید پس از نصب و راه‌اندازی دو دستگاه نوار نقاله ورودی به طول ۱۰۰متر، به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر این ترمینال ظرفیت حدود ۳پرواز به‌صورت همزمان را داراست.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد گفت: با راه اندازی این ترمینال و بازسازی‌های انجام شده در طول چهارسال گذشته، در مجموع ۳۲۰۰مترمربع به فضای ترمینال فرودگاه یزد افزوده شده است.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.