| کد خبر: 46527 |

◄ گزارش تین نیوز از حضور شرکت های ایرانی در یک نمایشگاه " واقعا " بین المللی

تین نیوز | نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اوراسیا 2015 در تاریخ 14 اسفند به مدت سه روز در  استانبول ترکیه، با حضور حدود 300 شرکت ترکیه ای و خارجی از جمله چندین شرکت ایرانی برگزار شد و 25 هزار نفر از جدیدترین و بهترین محصولات عرضه شده در حوزه راه آهن و مترو بازدید کردند.
 
به گزارش خبرنگار اعزامی تین نیوز به استانبول، پنجمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی "اوراسیا" که لقب سومین نمایشگاه بزرگ جهان در حوزه ریلی را یدک می کشد، امسال نیز مانند سال های گذشته  با حضور وزیر حمل و نقل و دریانوردی و ارتباطات و مدیرعامل راه آهن ترکیه و نمایندگانی از کشورهای شرکت کننده در مرکز نمایشگاه های ترکیه، به مدت سه روز در استانبول برگزار شد.
 
مدیران ارشد حمل و نقل ریلی کشورهای همسایه که به نوعی مبدا ترانزیت کالا از کشور آنها از طریق ترکیه عبور می کند، در این نمایشگاه حضور یافتند که از جمله آنها می توان به وزیر حمل و نقل جمهوری صربستان، مدیر اجرایی بخش اروپا آفریقا از آلمان، مدیر اجرایی راه آهن بلغارستان، نایب رئیس هیئت مدیره جمهوری چک، مدیرکل راه آهن دولتی جمهوری دموکراتیک گرجستان، مدیرکل راه آهن دولتی بوسنی هرزگوین، مدیرکل واحد تنظیم مقررات راه آهن کوزوو و معاون مدیرکل راه آهن اردن اشاره کرد.
 
اوراسیا 2015 با حضور 266 شرکت، متشکل از 141 شرکت ترکیه ای و 125 شرکت خارجی از کشورهای ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش، امارات، لهستان، بلژیک، جمهوری چک، چین، کرواسی، هند، هلند، انگلیس ،اسپانیا، سوئیس، ایتالیا، رومانی، روسیه، اسلواکی، اسلونی و اوکراین آغاز به کار کرد و از جمله شرکت های مهم می توان به شرکت های امستد، زیمنس، کف، آلستوم، هوآوی، ای بی بی و بمباردیر، سی اس آر، وسلوو، تالگو اشاره کرد. همچنین اولین اتوبوس برقی ترکیه ساخت شرکت بوزون کایا در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شد.
 
ایران در اوراسیا 2015
حضور شرکت های ایرانی در کنار غول های صنعت حمل و نقل ریلی جهان در پنجمین نمایشگاه اوراسیا، نکته قابل توجهی است. این شرکت ها بدون حمایت و پشتوانه اما با اتکا به عزم و اراده خود قدم به عرصه رقابت بین المللی گذاشتند و موفق به جلب نظر بسیاری از شرکت ها و بازدیدکنندگان شدند. در این میان شرکت کفریز اصفهان با ارائه "بانداژ" تولید شده توسط مهندسان توانمند ایرانی و شرکت پویش پژوهان صنعت ارائه دهنده خدمات نگهداری ناوگان ریلی از بازدید قابل توجهی برخوردار بودند.
 
علاوه بر اینها شرکت پویا توربین، تام لکوموتیو و واگن سازی تهران از جمله شرکت های حاضر در پنجمین نمایشگاه بین المللی اوراسیا ترکیه بودند. در این نمایشگاه، فرصت بازدید و گفتگو با شرکت های ایرانی ازسوی بازدیدکنندگان فراهم شد چرا که به گفته بازدیدکنندگان اروپایی، ایران در آینده، بهترین مکان برای سرمایه گذاری و همکاری خواهد بود.
 
این موضوع، هویت یک نمایشگاه صنعتی و تجاری را نشان می دهد؛ به طوری که شرکت های یک کشور تنها برای نمایش محصولات خود و یا دید و بازدید به نمایشگاه نمی آیند بلکه هدف اصلی رقابت بین المللی و فروش و ثبت قرارداد در سطوح مختلف است که شاید این امر در نمایشگاه های داخلی کمتر به چشم می خورد.
 
مدیریت یکپارچه
از دیگر نکات قابل توجه در برگزاری این نمایشگاه مدیریت یکپارچه آن است؛ به طوری که سلسله نمایشگاه های حمل و نقل ریلی "اوراسیا" همه ساله در محل دائمی نمایشگاه های استانبول در نزدیکی فرودگاه بین المللی آتاترک، در فضایی به مساحت 21 هزار و 680 متر مربع و در سطح کلان با پوشش تمامی شقوق حمل و نقل ریلی همچون زیرساخت، لجستیک، بهره برداری، فناوری، آی تی و الکترونیک برگزار می شود.
 
همچنین برخی از کشورهای شرکت کننده از جمله شرکت های آلمان، فرانسه و ... از نام و پرچم کشور خود در طراحی و دکوراسیون غرفه های خود به نشانه های اتحاد استفاده کرده بودند و این نکته برای تمامی حاضران بسیار تعجب برانگیز بود و شاید ساده از کنار آن می گذشتند. درحالی که بسیاری از غرفه های شرکت های ترکیه حتی یک پرچم کشورشان را نیز با خود همراه نداشتند.
 
در پایان روز دوم نمایشگاه حمل و نقل ریلی اوراسیا 2015، این نمایشگاه با قریب به 25 هزار بازدید کننده به کار خود پایان داد و تمامی شرکت کنندگان نیز با نظم ترتیب در پایان وقت نمایشگاه نمایشگاه را ترک گفته و به کشورهای خود بازگشتند تا برای حضور در نمایشگاه سال آینده که تاریخ و زمان شروع از هم اکنون مشخص شده، خود را آماده کنند.
 
حامیان نمایشگاه
یکی از نقاط قوت نمایشگاه حمل و نقل ریلی اوراسیا 2015، بهره مندی از حمایت 50 رسانه داخلی و بین المللی و تخصصی در حوزه های اقتصادی و حمل و نقلی به شمار می رود و از طرفی نمی توان از حمایت وزارت حمل و نقل ترکیه به عنوان متولی صنعت حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی چشم پوشی کرد.
 
همچنین حمایت سازمان ها و شرکت های بزرگی چون سازمان جهانی کرایه حمل، TCDD، TOBB، TRANS CASPIAN, FREIGHTBOOK, KOSGEB, DEMOK, CARGO Connections, PROJECT CARGO NETWORK, CONQUEROR Freight Network در ترغیب مصرف کنندگان وابسته به این صنعت بی تاثیر نیست.
 
شبکه خبری - تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز) نیز به عنوان رسانه تخصصی در این حوزه در پنجمین نمایشگاه بین المللی ریلی اوراسیا حضور یافت.
 
در پایان باید گفت حضور ترکیه در بازارهای جهانی و رقابت با پیشروان صنایع مختلف امروزه موجب ربودن گوی سبقت از جانب بخش خصوصی این کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه شده است و برگزاری نمایشگاه بین المللی در صنعت حمل و نقل ریلی و اشتیاق بیش از صدها شرکت خارجی بزرگ موید این ادعاست؛ در حالی که سایر کشورهای خاورمیانه از جمله ایران برای دستیابی به جایگاه کشور همسایه (ترکیه)، با موانعی همچون نمایشگاه های چندگانه، محدودیت در روابط با کشورها و شرکت های برجسته صنعت ریلی و نیز مشکل برنامه ریزی دقیق و آینده نگری مواجه هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.