| کد خبر: 270510 |

خودروهای وارداتی به جزیره کیش ترخیص موقت می شوند

سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش با اشاره به آغاز واردات خودرو به این جزیره گفت: تعدادی از این خودروها در راستای تسهیل در روند موجود، ترخیص موقت می شوند.

تین نیوز

سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش با اشاره به آغاز واردات خودرو به این جزیره گفت: تعدادی از این خودروها در راستای تسهیل در روند موجود، ترخیص موقت می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی ذوقی امروز پنجشنبه با بیان اینکه شامگاه دیروز ۵۰ خودروی تویوتای هیبردی مدل ۲۰۲۴ وارد جزیره کیش شد، اظهار کرد: واردات خودرو به کیش به دلیل شرایط خاص جزیره یک مطالبه عمومی است و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شخصا تحقق آن را پیگیری می کند.

ذوقی ادامه داد: ترخیص قطعی خودروهای وارده منوط بر تعیین سهمیه ارزی منطقه آزاد کیش و طی شدن روال قانونی سازمان استاندارد، محیط زیست و صمت است که این مهم از سوی مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش در حال پیگیری مستمر است.

وی با بیان اینکه میزان واردات خودرو به کیش به میزان سهمیه اختصاص یافته به جزیره از سوی بانک مرکزی بستگی دارد، افزود: بلافاصله پس از مشخص شدن میزان سهمیه، این روند به صورت برنامه ریزی شده ادامه خواهد یافت.

وی واردات خودروهای سواری به جزیره کیش و ترخیص موقت تعدادی از آنان را یک اتفاق کم نظیر در مناطق آزاد کشور دانست و بیان کرد: امروز اگر برای اولین بار در بین مناطق آزاد کشور شاهد تردد خودروهای وارداتی صفر کیلومتر در کیش هستیم، نشانگر روحیه جهادی دولتمردان در منطقه است.

سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش همچنین به ۱۵ تویوتا هایس از نوع خودرو تجاری در گمرک این جزیره اشاره کرد و گفت: تعداد واردات خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور افزایش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.