| کد خبر: 263486 |

تهیه ۱۲۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۵۸ هزار میلیارد تومان

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۲۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۵۸ هزار میلیارد تومان در منطقه آزاد چابهار تهیه شده است.

تین نیوز

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۲۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۵۸ هزار میلیارد تومان در منطقه آزاد چابهار تهیه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، امیر مقدم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در نشست خبری با اشاره به اینکه موضوعی از سه گذشته مطرح است، گفت: از سه سال گذشته موضوع ساخت فرودگاه جدید در چابهار مطرح بود و بخشی از عملیات به مرحله اجرایی این فرودگاه رسید البته بنا به مسائل ملی موجود در کشور ساخت این فرودگاه باید در رابطه با منفعت ملی کشور قرار می گرفت.

وی گفتی: خوشبختانه طی یکسال اخیر در این رابطه یک موافقت های در سطح ملی ایجاد شد که از سردار دهقان تشکر می کنیم و امروز تقریباً جانمایی فرودگاه جدید اعلام و امضاهای لازم اخذ و تصمیم کلان ملی در این رابطه اتخاذ شده است.

وی گفت: ۷۱ درصد رشد درخواست سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار داشتیم و همچنین حدود ۳۰ درصد در مجوزهای صادر شده رشد داشتیم. خروجی این رویکرد رشد صادرات تولیدات منطقه از ۹.۶ میلیون دلار به ۱۳.۵ میلیون دلار بوده است.

مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: هدف گذاری ۲ میلیارد دلاری برای ترانزیت داریم که تا به الان در حد یک میلیون دلار هم نیست اما در حال تأمین هزار کشنده برای توسعه ترانزیت هستیم و ضمن این که طی چند روز آینده مصوبه واردات خودرو از منطقه آزاد چابهار اجرایی می شود.

این مقام مسئول افزود: ۲ رویکرد مطابق سیاست های شورای عالی مناطق آزاد در دستور کار قرار دادیم یکی از اهداف جهانی شدن است تا بتوانیم زیرساخت های موردنیاز اقتصاد بین المللی را تأمین و فراهم کنیم و هدف دوم ایجاد مناطق آزاد مشترک نیز یکی از بعدهای دیگر است و البته مردمی شدن مناطق آزاد نیز یکی از سیاست ها است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: ۱۲۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۵۸ هزار میلیارد تومان در منطقه آزاد چابهار تهیه شده و در بحث سرمایه گذاری خارجی باید تلاش های بسیاری می کردیم که بسته ها را بفروشیم و یکی از راهکارهای آن حضور در نمایشگاه های بین المللی چین و ارمنستان بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.