| کد خبر: 250548 |

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خط ریلی سراسری متصل می شود

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان بندر خشک ایران به خط ریلی سراسری متصل می شود.

تین نیوز

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به قرار گرفتن پروژه اتصال خط ریل سراسری به این منطقه در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قم گفت: این پروژه در حال حاضر با صرف اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال بالغ بر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمود داود آبادی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه خط ریلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از خرداد سال ۱۳۸۸ آغاز شد، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه تا قبل از سال ۱۳۹۶ از طریق تخصیص اعتبارات استانی صورت می گرفت ولی بعد از آن به واسطه ثبت آن در فهرست پروژه های ملی با عنوان رفع گلوگاه های ظرفیتی خطوط راه آهن (احداث خطوط فرعی)، تامین اعتبار و اجرای آن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران محول شد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۹۶ و واگذاری پروژه به راه آهن؛ عملیات زیرسازی و ابنیه فنی در کل مسیر انجام شده بود، ابراز کرد: بعد از تغییر شرایط تخصیص بودجه، اجرای این پروژه مهم تا سال ۱۴۰۰ متوقف شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان کرد: در راستای اجرای بند ۱۰ مصوبات سفر ریاست جمهور به استان قم مبنی بر تشکیل جلسه سه جانبه وزارت راه و شهرسازی (راه آهن جمهوری اسلامی ایران)، سازمان برنامه و بودجه کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، این جلسه با پیگیری مجدانه استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم به منظور تعیین نحوه تامین مالی پروژه خط ریلی فرعی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تشکیل و با تفاهم طرفین مصوب شد سازمان برنامه و بودجه کشور از محل منابع ملی ۱۵۰۰ میلیارد ریال و راه آهن جمهوری اسلامی ایران از محل منابع خود ۱۰۰۰ میلیارد ریال به پروژه تخصیص دهند.

داودآبادی افزود: در همین راستا مقرر شد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز زیرسازی بخش داخلی خود را تحت نظارت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تکمیل و برای روسازی تحویل راه آهن نماید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع عملیات زیرسازی و روسازی از ابتدای مسیر تا داخل منطقهبا صرف اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال،  ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی  داشته و پیگیری های لازم جهت اجرای کامل در کوتاهترین زمان ممکن در حال انجام است و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان بندر خشک ایران به خط ریلی سراسری متصل شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.