| کد خبر: 230923 |

برنامه‌ریزی برای افتتاح عجولانه یک پروژه نیمه‌تمام در دولت دوازدهم

درحالی اقدامی برای تجهیزات اصلی ترمینال فرودگاه کیش صورت نگرفته که برنامه‌ریزی برای افتتاح زودهنگام این پروژه تا قبل از اتمام دولت دوازدهم در حال انجام است.

تین نیوز

درحالی اقدامی برای تجهیزات اصلی ترمینال فرودگاه کیش صورت نگرفته که برنامه‌ریزی برای افتتاح زودهنگام این پروژه تا قبل از اتمام دولت دوازدهم در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، نیمه ماه جاری حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد در حاشیه بازدید از روند توسعه طرح های عمرانی منطقه آزاد کیش اتمام طرح های نیمه تمام به ویژه طرح های زیرساختی را از اولویت مناطق آزاد و جزیره کیش برشمرد و بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند ساخت این پایانه تاکید کرد.

علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش نیز در این بازدید با بیان اینکه حسب دستور دبیر شورایعالی مناطق آزاد مبنی بر تسریع اجرای طرح پایانه فرودگاه کیش ، جبهه های کاری افزایش یافته گفت: با تزریق منابع مالی مورد نیاز و تامین تجهیزات فرودگاهی یا سیستم های تاسیساتی الکتریکال و مکانیکال و همچنین تکمیل فعالیت‌های ابنیه و محوطه سازی ها تلاش می کنیم در مدت زمان کوتاه تری شاهد بهره برداری از پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش باشیم.

به گزارش تسنیم، طرح توسعه فرودگاه کیش (ساخت پایانه جدید) سال‌هاست که آغاز شده و این پروژه فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است. سال 96 عدم پرداخت 8 ماه حقوق پیمانکار این پروژه خبرساز شد. ماجرایی که البته منطقه آزاد کیش آنرا تکذیب کرد و از فسخ قرارداد پیمانکار ترمینال فرودگاه کیش خبر داد.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته ترمینال جدید فرودگاه کیش -که قرار بود بین‌المللی باشد- تا قبل از پایان عمردولت دوازدهم افتتاح می‌شود. این برنامه‌ریزی در حالی صورت می‌گیرد که پیشرفت فیزیکی کل این مجموعه 60 درصد است و تاکنون اقدامی برای خرید آسانسور و پله برقی آن صورت نگرفته است. تنها تابلو برق آن در یکی از استان‌های همجوار پایتخت در حال ساخت است.

یکی از مصائبی که گرییان این قبیل پروژه‌ها را می‌گیرد، قطع بودجه همزمان با قیچی کردن روبان افتتاح به دلیل نیمه‌تمام بودن آنهاست. اتفاقی که به نظر می‌رسد طی هفته‌های اخیر برای طرح پرحاشیه توسعه فرودگاه کیش به وقوع خواهد پیوست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.