| کد خبر: 215972 |

ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار محرکی برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: ساخت فرودگاه بین‌المللی در محدوده منطقه آزاد این شهرستان محرکی قوی برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در جنوب سیستان و بلوچستان است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: ساخت فرودگاه بین‌المللی در محدوده منطقه آزاد این شهرستان محرکی قوی برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در جنوب سیستان و بلوچستان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کردی روز یکشنبه درنشستی با اعضای کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور در منطقه آزاد چابهار اظهارداشت: زیرساخت‌های گردشگری با ورود تورها به صورت متناوب توسعه پیدا خواهند کرد که در طول ۲۰سال گذشته در محدوده منطقه آزادچابهار تنها هتل لیپار بود اما هم‌اینک حدود ۹هتل در دست ساخت است.

وی بیان کرد: فعالان حوزه گردشگری بومی فعال شده‌اند و پکیج‌های خوبی برای تورهای گردشگری تعریف کرده و در کارشان موفق هستند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاهی موجود در منطقه که از امکانات آموزشی خوبی برخوردار است می‌تواند به حرفه‌ای کردن افراد فعال در حوزه گردشگری و قرارگرفتن آنان در مدارتوسعه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: رونق صنعت گردشگری می‌تواند تاثیر مستقیمی بر معیشت و ایجاد درآمد برسفره مردم بومی داشته باشد.

کردی بیان کرد: باطرح توسعه جدید و الحاق بندر شهیدکلانتری به منطقه آزادچابهار راه‌اندازی مجدد تور عمان به چابهار از مسیر دریایی با کشتی‌های دومنظوره باری و مسافری می‌تواند تورهای خارجی به مقصد این شهرستان را افزایش چشمگیری دهد.

وی اظهارداشت: در راستای توسعه مزیت گردشگری ۱۱ نقطه در مسیر ساحل از درک تا گواتر شناسایی شده تا با توسعه خدمات بین راهی خدمات بهتری به گردشگران ارائه شود.

مک واطانویسان دبیر کنسرسیوم ارمنستان نیز گفت: جاذبه‌های زیبا و منطقه بکر، تنوع انتخاب برای گردشگران از جمله دریا، کویر، کوه‌های مریخی، درختان میوه متنوع از جمله ظرفیت‌های گردشگری چابهار است.

شهلا میربابایی دبیر کنسرسیوم خلیج فارس و عمان نیز افزود: گردشگری سلامت برای مردم عمان و کشورهای خلیج فارس، تورهای ترکیبی با چند کشور همسایه می‌تواند برای اروپایی‌ها جذابیت ویژه‌ای داشته باشد.

همکاری مشترک بین جوانان منطقه و جوانان عمان در زمینه‌های گردشگری، تهیه اپلیکیشن‌های عربی، روسی، چینی و آموزش ۲ زبان روسی و چینی به راهنمایان گردشگری از جمله پیشنهاداتی بودکه ازسوی اعضای کنسرسیوم مطرح شدندـ

اعضای کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور همچنین در نشستی با حضور مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار بافعالان بخش خصوصی، مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی، تورلیدرها ، صاحبان مراکز تفریحی و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در خصوص مباحث گردشگری و چگونگی برقراری تورهای خارجی از کشورهای عمان، عراق، سوریه، هند، ارمنستان، اتحادیه اروپا به مقصد چابهار را مورد بحث و تبادل نظرقرار دادند.

همچنین در این نشست مقرر شد در تدوام همکاری بین منطقه آزاد چابهار و کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور همایش‌های گردشگری در آینده برگزار شود.

دبیران کنسرسیوم تورهای ورودی گردشگری به کشور در سفر خود به چابهار به منظور شناخت محصولات صنایع دستی از نمایشگاه و فروشگاه منطقه از هنرهای زیبا، قدیمی و فاخر زنان و مردان  منطقه دیدن کردند. 

دبیران این کنسرسیوم که متشکل ازکشورهای چین، ارمنستان، اتحادیه اروپا، عمان، عراق، ترکیه، هند، پاکستان وسوریه هستند ازمراکز دیدنی و گردشگری چابهار دیدن کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.