| کد خبر: 203825 |

منطقه آزاد چابهار در سیل آسیبی ندید

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که این منطقه در جریان سیل اخیر هیچ آسیبی ندیده است، از برنامه‌ریزی برای مشارکت در بازسازی مدارس و روستاهای آسیب دیده استان سیستان و بلوچستان با مشارکت فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که این منطقه در جریان سیل اخیر هیچ آسیبی ندیده است، از برنامه‌ریزی برای مشارکت در بازسازی مدارس و روستاهای آسیب دیده استان سیستان و بلوچستان با مشارکت فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرحیم کردی در رابطه با وضعیت منطقه آزاد چابهار در سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت که با توجه به زیرساخت‌ها و شرایطی که در منطقه آزاد چابهار وجود دارد این مجموعه در سیل اخیر هیچ آسیبی ندیده است.

وی در مورد وضعیت فرودگاه بین‌المللی چابهار که در ماه گذشته کلنگ‌زنی آن انجام شد نیز اظهار کرد: فرودگاه نیز آسیبی ندیده است، چرا که در مراحل اولیه بوده و دیوارکشی آن در حال انجام بود و از سویی دیگر با توجه به این‌که در فاز اول، مطالعات لازم در رابطه با جمع‌آوری آب‌های مسیرهای زهکشی و آب‌های سطحی سایت فرودگاه انجام شده است، در نتیجه آسیبی به این منطقه وارد نشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه با اشاره به وضعیت سیل در استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: این سیل در سال‌های اخیر در جنوب استان بی‌سابقه و فراتر از انتظار بود؛ به طوری که برآوردها نشان می‌دهد میزان بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۵ برابر بوده است.

کردی با بیان این‌که خوشبختانه با پیش‌بینی های انجام شده،  تلفات جانی نداشتیم، ادامه داد: خسارت‌ها عمدتا مالی و یا احشام بوده است، اما در این بین برخی روستاها آسیب جدی دیده‌اند، از سویی خانه‌های خشتی و گلی در این مناطق وجود داشته که از استحکام کافی برخوردار نبود و دچار آبگرفتگی و یا تخریب شده‌اند. در عین حال جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی و در دسترس از بخش‌هایی هستند که بیشترین خسارت را داشته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که پیش‌بینی‌ها از قبل انجام شده بود از همان ابتدا گروه‌های امدادرسانی تلاش منسجمی را انجام دادند و به همین دلیل تلفات جانی اتفاق نیفتاد و در مسیر امدادرسانی ابتدا موضوع نجات مردم از گرفتاری در سیل و در ادامه باز شدن راه‌های دسترسی مورد توجه قرار گرفت، بر این اساس  در حال حاضر برق در عمده روستاها برقرار شده و راه‌ها در حال باز شدن است و انتظار می‌رود در روزهای آینده زندگی عادی در منطقه برقرار شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در رابطه با وضعیت کمک‌رسانی نیز گفت: از همان ابتدا طی برنامه‌ریزی منجسم ستاد بحران استان، جمعیت هلال احمر، سپاه، ارتش و به ویژه انبوهی از مردم به طور خودجوش برای کمک آمدند و خوشبختانه گزارش‌هایی که ستاد بحران اعلام کرد نشان داد که منطقه به وضعیت باثباتی رسیده است.

وی  در مورد اقدامات منطقه آزاد چابهار برای سیل اخیر با اشاره به وضعیت تخریبی در مدارس در روستاها توضیح داد که این منطقه برنامه‌ریزی‌هایی را با کمک فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد چابهارانجام داده است تا بتواند به محض این‌که شرایط عادی برقرار شد، بازسازی روستاها و مدارسی که در برخی مناطق به طور جدی آسیب دیده‌اند را در دستور کار قرار دهند.

کردی گفت: منطقه آزاد چابهار از همان ابتدا با تشکیل ستاد بحران تمام ماشین‌آلات و امکاناتی که می‌تواند موثر باشد را در اختیار ستاد بحران منطقه قرار داده تا بتواند برای جابه‌جایی، سکونت و یا بازگشایی راه‌ها از آن استفاده کند.

وی افزود: با مشارکت فعالان اقتصادی و بازاریان نیز کمک‌ها و بسته‌های غذایی و یا گرمایشی از سوی این مجموعه تامین و آماده شده است.

این مقام مسئول در مورد میزان خسارت وارده در سیل اخیر یادآور شد: تاکنون خسارت‌ها به طور کامل برآورد نشده ولی نمایندگان دستگاه‌ها از وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سایر بخش‌ها در حال برآورد هستند که احتمالا طی امروز یا فردا ستاد بحران اعلام خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.